Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDemir, Emre
dc.contributor.authorBektaş, Serkan
dc.date.accessioned2023-01-16T13:04:55Z
dc.date.available2023-01-16T13:04:55Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationBektaş, Serkan (2022). Risk altında bulunan çocukların suça sürüklenmesinin önlenmesinde eğitimin rolü: Çorum ili örneği. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Hitit Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Adli Bilimler Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11491/8374
dc.description.abstractÜlkelerin geleceğinin teminatları ve yarınların umudu çocukların suça sürüklenmesi toplumların en başta gelen sorunları arasında yer almaktadır. Bu nedenle çocukların suça sürüklenmesinin önlenmesi ve suçun mağduru olan çocukların tekrar topluma kazandırılması büyük bir önem taşımaktadır. Ülkemizde bulunan bazı çocukların kişisel ve çevresel faktörlere bağlı olarak dezavantajlı olması onların daha dikkatli korunmasını, eğitilmesini; risk faktörlerinin tespitini ve önleyici tedbirlerin oluşturulmasını önemli kılmaktadır. Çocukların doğal güçsüzlükleri yanında risk altında bulunması eğitim ortamlarından daha da uzaklaşmasına neden olmakta ve çocuğun suça sürüklenmesi ile sonuçlanabilmektedir. Okul çağında bulunan çocukların eğitime erişimininde, bireysel ve çevresel faktörlere bağlı barındıkları risk faktörlerinin tespit etmek, erken müdahele ve çocuğa yönelik strateji alanlarının oluşturulması önemlidir. Eğitimin yetkin ve en etkili aktörleri olan öğretmenlerin, çocuklarla yakın etkileşim ve iletişim içinde olması; onların durumunun tespit edilmesi, müdahale edilmesi ve önlem alınması açısından önem taşımaktadır. Bu çalışmada risk altında bulunan çocukların suça sürüklenmesinin önlenmesinde eğitimin rolüne ilişkin öğretmenlerin görüşlerinin araştırılmasını amaçlanmaktadır. Risk altında bulunan çocukların suça sürüklenmelerinin önlenmesinde eğitimin ve eğitimcinin rolünü ortaya koyarak eğitimci görüşlerine bağlı çözüm önerileri geliştirmek temel amaçları oluşturmaktadır. Öğretmenlerin konu hakkındaki görüşleri anket yöntemiyle elde edilen veriler istatistiksel olarak analiz edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe decriminalization of children, the guarantees of the future of countries and the hope of the future, is one of the most important problems of societies. For this reason, it is of great importance to prevent children from being dragged into crime and to bring children who are victims of crime back into society. The fact that some children in our country are disadvantaged due to personal and environmental factors makes it important to protect them more carefully, educate them, identify risk factors and create preventive measures. The fact that children are at risk in addition to their natural weakness causes them to move further away from their educational environment and may result in the child being dragged into crime. It is important to identify the risk factors that children of school age experience due to individual and environmental factors in accessing education, to establish areas of early intervention and strategies for the child. It is important that teachers, who are the competent and most effective actors of education, interact closely and communicate with children in order to determine their condition, intervene and take precautions. In this study, it is aimed to investigate the opinions of teachers about the role of education in preventing children at risk of being dragged into crime. The main objectives are to develop solutions based on the views of educators by revealing the role of education and the educator in preventing children at risk from being dragged into crime. The opinions of teachers about the subject and the data obtained by the survey method were analyzed statistically.en_US
dc.description.tableofcontentsİÇİNDEKİLER Sayfa ÖZET -- iv ABSTRACT -- v TEŞEKKÜR -- vi İÇİNDEKİLER -- vii TABLOLAR DİZİNİ -- ix ŞEKİLLER DİZİNİ -- x ÇİZELGELER DİZİNİ -- xiii KISALTMALAR -- xvii GİRİŞ -- 1 1. BÖLÜM KURAMSAL TEMELLER VE KAYNAK ARAŞTIRMASI 1.1. Risk Altında Bulunan Çocuk Kimdir? -- 4 1.1.1. Çocuk işçiliği (Çalışan çocuklar) -- 6 1.1.2. Sokak çocukları -- 7 1.1.3. Suça sürüklenen çocuklar -- 8 1.1.4. İhmal ve istismara uğrayan çocuklar -- 11 1.1.5. Mülteci çocuklar -- 16 1.1.6. Eğitim dışında kalan çocuklar -- 18 2. BÖLÜM RİSK ALTINDAKİ ÇOCUKLARIN SUÇA SÜRÜKLENMESİNİN ÖNLENMESİNDE EĞİTİM PAYDAŞLARININ ROLÜ 2.1. Okulun Çocuk Suçluluğunun Önlenmesindeki Rolü -- 23 2.2. Eğitimin Çocuk Suçluluğunun Önlenmesindeki Rolü -- 27 2.3. Ailenin Çocuk Suçluluğunun Önlenmesindeki Rolü -- 30 viii 3. BÖLÜM MATERYAL VE YÖNTEM 3.1. Araştırmanın Yeri ve Zamanı -- 33 3.2. Araştırmanın Örneklemi -- 33 3.3. Veri Toplama Araçları -- 33 3.3.1. Öğretmenler için anket formu -- 34 3.4. İstatistiksel Analizler -- 34 3.5. Etik Kurul Onayı -- 34 4. BÖLÜM ARAŞTIRMA SONUÇLARI VE TARTIŞMA 4.1. Anket Sonuçlarına İlişkin Tanımlayici İstatistikler -- 35 4.2. Öğretmenlere Uygulanan Bazı Anket Soruları Arasındaki İlişki Araştırmaları -- 50 4.3. Tartışma -- 70 SONUÇ VE ÖNERİLER -- 81 KAYNAKLAR -- 85 EKLER -- 97 EK-1. Anket Formu -- 97 EK-2. Etik Kurul Onayı -- 100 EK-3. Kurum İzin Onayı -- 101en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherHitit Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectRisk Altındaki Çocuken_US
dc.subjectSuça Sürüklenmeen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectÖğretmen Görüşlerien_US
dc.subjectChild at Risken_US
dc.subjectDrift to Crimeen_US
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectTeacher Opinionsen_US
dc.titleRisk altında bulunan çocukların suça sürüklenmesinin önlenmesinde eğitimin rolü: Çorum ili örneğien_US
dc.title.alternativeThe role of education in preventing children at risk from being dragged into crime: An example of the province of Çorumen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentHitit Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Adli Bilimler Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorBektaş, Serkan


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster