Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBüyükkayacı Duman, Nuriye
dc.contributor.authorErgin, İlknur
dc.date.accessioned2023-01-16T13:04:57Z
dc.date.available2023-01-16T13:04:57Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationErgin, İlknur (2022). Üniversiteli kız öğrencilerde emosyonel sorunların premenstrual sendroma etkisi.(Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Hitit Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Ensitüsü, Hemşirelik Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11491/8408
dc.description.abstractBu çalışma üniversiteli kız öğrencilerdeki emosyonel sorunların premenstrual sendroma etkisinin belirlenmesi amacıyla yapıldı. Araştırma, 2021-2022 eğitim öğretim yılı arasında Hitit Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi’nde öğrenim gören, evreni bilinen örnekleme yöntemi ile seçilen toplam 195 kız öğrenci ile gerçekleştirildi. Verilerin toplanmasında “Kişisel Bilgi Formu (KBF)”, “Depresyon Anksiyete Stres-21 Ölçeği (DASS-21)”, “Premenenstrual Sendrom Ölçeği (PMSÖ)” uygulandı. Verilerin değerlendirilmesinde Mann Whitney U, Kruskal Wallis ve Spearman's rho korelasyon testi kullanıldı. Çalışmamızda, öğrencilerin %69,7’sinin 18-20 yaş aralığında, %82,56’sının çekirdek aile tipine sahip olduğu tespit edildi. Öğrencilerin %55,38’nin çok ileri derecede depresyon, %68,71’inin çok ileri derecede anksiyete ve %53,8’inin çok ileri derecede stres yaşadığı tespit edildi. Üniversiteli kız öğrencilerin PMSÖ toplam puan ortalamaları ve PMSÖ alt boyut puan ortalamaları ile DASS-21 puan ortalamaları arasındaki fark istatistiksel olarak önemli bulundu (p<0,001). Sonuç olarak çalışmamızda, üniversiteli kız öğrencilerin DASS-21 puan ortalamaları ile PMSÖ puan ortalamaları arasında orta derecede pozitif yönde bir ilişki olduğu tespit edildi (r=,550; p=<0,001).en_US
dc.description.abstractThis study was carried out to determine the effect of emotional problems in university female students on premenstrual syndrome. The research was carried out with a total of 195 female students studying at the Faculty of Health Sciences of Hitit University between the 2021-2022 academic year and selected by the sampling method whose universe is known. “Personal Information Form (CPF)”, “Depression Anxiety Stress-21 Scale (DASS-21)” and “Premenstrual Syndrome Scale (PMSS)” were used to collect data. Mann Whitney U, Kruskal Wallis and Spearman's rho correlation tests were used to evaluate the data. In our study, it was determined that 69.7% of the students were between the ages of 18-20 and 82.56% had nuclear family type. It was determined that 55.38% of the students experienced very severe depression, 68.71% experienced very severe anxiety and 53.8% experienced very severe stress. The difference between the PMSS total score averages and PMSS sub-dimension mean scores of female university students and the DASS-21 mean scores was found to be statistically significant (p<0,05). In conclusion, in our study, it was determined that there was a moderately positive correlation between the DASS-21 mean scores of female university students and their PMSS mean score (r=.550; p=<0.001).en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherHitit Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPremenstrual sendromen_US
dc.subjectStres, Kaygı bozukluklarıen_US
dc.subjectDepresyonen_US
dc.subjectDepresyonen_US
dc.subjectPremenstrual syndromeen_US
dc.subjectStress anxiety disordersen_US
dc.subjectAnxiety disordersen_US
dc.subjectDepressionen_US
dc.titleÜniversiteli kız öğrencilerde emosyonel sorunların premenstrual sendroma etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of emotional problems on premenstrual syndroma in university girl studentsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentHitit Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Ensitüsü, Hemşirelik Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorErgin, İlknur


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster