Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBurunsuz, Muteber
dc.contributor.authorArtık, Hakan
dc.date.accessioned2023-08-16T18:28:37Z
dc.date.available2023-08-16T18:28:37Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11491/8545
dc.description.abstractBu tez çalışmasında Türk Resim Sanatında soyut yaklaşımlarla oluşturulan geometrik soyutlama ve Hamit Görele'nin eserleri simetri, hareket, denge kavramlarıyla ilişkilendirilerek yapıtlarının eser çözümlemesi yapılmıştır. Tezin birinci bölümünde; Soyut ve soyutlama bağlamında karşılaşılan yapısal ilişkiler üzerinde durulmuştur. Estetik bağlam içerisinde hareket, simetri ve denge kavramları incelenmiştir. Tezin ikinci bölümünde; Türk Resim Sanatında soyut resim sürecinin gelişimi incelenmiştir. 1950'den günümüze Türk Resminde soyut anlayışta gelişen ve değişen toplumsal olaylar incelenmiştir. Seçilen sanatçıların geometri temelli soyut yaklaşımlar, lirik soyut yaklaşımlar, geometri temelli non-figüratif yaklaşımlar ve doğadan soyutlayanlar adı altında pratiklerindeki üslup farklılıkları belirlenmiş ve bu veriler geliştirilerek açıklanmaya çalışılmıştır. Soyutlamanın felsefesi, mantığı ve psikolojik süreci üzerine araştırma sonuçlarına dayanan belirli bir sistematikle sanatçılar ve eserleri soyut sanatla ilişkileri bağlamında incelenmiştir. Tezin üçüncü bölümünde; Türk Sanatında soyut resim ve soyutlama üzerine araştırmalar yapılmıştır. Kendine özgü üslubu ve geometriye dayalı soyut çalışmaları ile tanıdığımız Hamit Görele ve diğer Türk ressamları, coşku, renk ve ışığı temele alan eserler üretmişlerdir. Tezin dördüncü bölümünde; Hamit Görele'nin resminde gelişen renk ilişkisi ve geometrisi incelenmiştir. Sanatçı, resimlerinde genellikle iki zıt noktanın değerlerinden oluşan basit kompozisyonlar üretir. Ürettiği resimlerindeki zıt nokta renk ve lekedir. Görele, doğayı renk olarak görebilen, nesneleri leke olarak özümleyebilen özgür ruha sahip sanatçımızdır. Tezin beşinci bölümünde; sübjektif bir tavır olarak, soyut resmin plastik bir yaklaşımı ve yorumu vardır. Soyut anlayışın yansımasına dayalı olarak uygulamaya konulan çalışmaların yer aldığı bu bölümde, tez çalışmasının kapsamına uygun olarak hazırlanmış uygulama çalışmaları yer almaktadır. Resmin uygulamaları, tezin çerçevesini belirleyen başlık ile ilişkilendirilerek araştırmaya dahil edilmiştir. Araştırmada, genel tarama modeli esas alınmış, nitel araştırma teknikleri ve yöntemi kullanılmıştır. Nitel verileri elde edebilmek için araştırmada "literatür araştırma teknikleri" yöntemi kullanılmıştır. Bu araştırmanın resim tarihi literatürüne katkı sağlaması ve bu yolla alan araştırmacılarına yeni bir kaynak oluşturulması amaçlanmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherHitit Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSoyut resimen_US
dc.titleHamit Görele resminde soyutlama bağlamında gelişen simetri, hareket ve denge kavramlarının incelenmesien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentHitit Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Bileşik Sanatlar Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorArtık, Hakan


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster