Sosyal medya tüketicilerinin influencerlara yönelik tutumlarının incelenmesi
Özet
Günümüzün gelişen teknolojileri hayatın her alanına yenilikler getirmiştir. Bu yeniliklerle hayatımızda hep televizyonlarda gördüğümüz, radyolarda duyduğumuz, gazetelerde okuduğumuz reklamcılık anlayışını dahi internet üzerine taşımıştır. Eski alışveriş alışkınlıkları yerini internet üzerinden tamamen sanal ortamlardan yapılabilir bir hale bırakmıştır. Yine eskiden hayatımızda olan ağızdan ağıza pazarlamada internet ortamında yerini bulmuştur. Markalar artık reklamlarını sosyal medya platformlarından yapmakta ve tüketicileriyle bu platformlardan iletişime geçmektedirler. Bu iletişim işini üstlenen ve aynı zamanda sosyal medyadaki ağızdan ağıza pazarlama işini sürdüren kişiler ise influencerlardır. Bu çalışma, sosyal medya tüketicilerinin influencerlara yönelik tutumlarını açıklamaya çalışmaktadır. Çalışmanın amacı, sosyal medya tüketicilerinin influencerlara yönelik tutumlarını, influencerlardan etkilenme düzeylerini, influencerların tüketicileri nasıl etkilediklerini belirlemektir. Çalışmanın temel varsayımı, tüketicilerin demografik ve sosyal medya kullanım alışkanlıklarına ait özellikler ile influencerlara yönelik tutum arasında ilişki olduğudur. Çalışmada anket yöntemi kullanılarak elde edilen veriler IBM SPSS Version 26 ile değerlendirilmiştir. Anket verilerinin analizinde frekans ve yüzde değerleri kullanılmıştır. Çalışma modeline uygun olarak geliştirilen Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) ve Bağımsız Örneklem T Testi ile test edilmiştir.