Başlık için Makale Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 79, listelenen: 21-40
-
Family and school influences on youths' behavioral and academic outcomes: Cross-level lnteractions between parental monitoring and character development curriculum
(Routledge, 2017)The authors examined the joint (interactive) roles of the Second Step curriculum (a validated social-emotional learning and bullying prevention program; Committee for Children, Seattle, WA) and parenting practices on ... -
Farabi'nin medeniyet tasavvuru ve kurucu metni olarak -İhsâu'l-Ulum- adlı eserinin tahlili
(2015)Farabi, İslam felsefesinin Meşşai (peripatetic) akımının kurucu âlimidir. İslamiyet'in o dönemdeki önemli kültür ve medeniyetlerle yüzleşmesi ve kendine özgü bir bilgi-bilim tasavvuru kurgulaması, ilimler tasnifi yapması ... -
Fârâbî ve İbn Sînâ'ya göre meâd meselesi
(2010)Bu çalışmada insanî nefislerin bedenden ayrılışı sonrası durumu Fârâbî ve İbn Sînâ’ya göre incelendi. Bu iki düşünürü seçmedeki maksadımız, Meşşâî ekole mensup olmaları ve düşüncelerinin benzer ve farklı yönlerini ortaya ... -
" Felsefe Mecmuası " üzerine bir araştırma
(Çankırı Karatekin Üniversitesi, 2015-11)Bu çalışmada, Türkiye’de yayımlanan ilk felsefe dergilerinden biri olan Felsefe Mecmuası’nın yayın hayatına giriş serüveni, metin olarak organizasyonu ve fiziksel görünümü araştırılmıştır. Ayrıca, dergideki felsefî metinlerin ... -
"Felsefesiz ilahiyat" mümkün mü?
(Türkiye Yazarlar Birliği Vakfı, 2016)Felsefi disiplinlerin bireysel, toplumsal unsurları inceleyip, kişinin kendini tanıma süreci ile Rabbini de tanıyacağını, kendisiyle barışık bir nesil yetiştirmeye katkı sağlayacağını vurgulamak gerekir. Felsefi ... -
Four Motivations of Conversion to Islam: Japanese Muslims
(Erciyes Üniversitesi, 2022)In this study, the phenomenon of conversion is analysed in the context of the experiences of Japanese Muslim converts. The purpose of this study is to understand the processes leading to conversion to Islam among Japanese ... -
Geçmiş, şimdi ve gelecek: gerçekten zaman var mı?
(Düşünbil, 2018-06)“Zaman nedir?” diye sorduğumuzda aslında zamanın bir var olma gerçeğinden yola çıktığımızı söyleyebiliriz. Zamanın ne olduğu problemi dış dünyada var olduğu düşünülen bir zaman gerçekliğinden hareketle tartışılmıştır. Peki ... -
Gençlik ve aile içi iletişim – Çorum Anadolu İmam Hatip Lisesi örneği
(Hitit Üniversitesi, 2016)Sosyal bilimlerin en önemli konularından birisi olan aile içi iletişim ve ergenlik dönemi bu çalışmada imam hatip lisesi öğrencileri bağlamında ele alınmıştır. Çalışmamız 2015-2016 Eğitim öğreti yılında Çorum Anadolu İmam ... -
Gerekçelendirme, epistemik seviyeler ve kesin bilgi: Farabî ve Chisholm karşılaştırması
(2010)“Gerekçelendirme, doğru inancı bilgi yapar mı?” ve “Kesin bilgi mümkün müdür?” soruları epistemolojinin temel tartışmalarıdır. Chisholm bunlara “epistemik seviyeler” kavramsallaştırması ile cevap verir ve bilginin kesinlik ... -
Gettier ve bilgide şans unsuru
(Türk Felsefe Derneği/ TUFED, 2009)Knowledge is traditionally defined as justified true belief. Gettier argue that the three components don't constitute necessary and sufficient conditions for the truth of the proposition that S knows that p. Gettier present ... -
Göçmenlerin kimlik arayışı; Avrupalı Türkler örneği
(Hitit Üniversitesi, 2016-11-20)Bu çalışmada, Avrupalı Türkler deneyiminde birinci, ikinci, üçüncü ve sonraki kuşak neslin sosyal kimlik tanımlamalarının, çifte-bilinç kavramsallaştırması merkeze alınarak, tek-bilinç, çifte-bilinç, tek-bilinç kavramsallaştırması ... -
Gülme üzerine bir deneme: Bergson ve Freud
(Türk Felsefe Derneği Yayını, 2020)İnsan güler. Bu basit cümlenin arkasında birçok sorunun gizlendiğini görebiliriz. “İnsan neden güler?”, “Gülmek insana has bir eylem midir?”, “Gülmenin nedeni sadece komik olan mıdır?”, “Gülmek nasıl bir davranıştır?”, ... -
Günümüzdeki bilimsel yöntem tartışmaları ışığında “din bilimleri” kavramı
(Hitit Üniversitesi, 2013)Dini bilgi ve bilimsel yöntem arasında bir zıtlık ya da en hafif tabirle bir uyumsuzluk olduğunu düşünenler, dini konulara bilimsel bir yaklaşımın söz konusu olamayacağını sıklıkla ileri sürül- mekte ve dini konuları ... -
Hakkı Baha ve ‘Genç Müslüman’ Dergisi
(Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, 2022)II. Meşrutiyet Dönemi’nin oluşturduğu özgürlük ortamının, etkilerini en güçlü hissettirdiği alanlardan biri dönemin basın-yayın faaliyetleridir. Dönemin aydınları arasında gündem olan İslamcılık, Batıcılık, Türkçülük, ... -
Hitit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi I. sınıf öğrencilerinin benlik saygısı düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
(Hitit Üniversitesi, 2009)Bu çalışmada 2008-2009 akademik yılında Hitit Üniversitesi, İlahiyat Fakültesinde öğrenim gören öğrencilerin benlik saygısı düzeyleri araştırılmaktadır. Araştırmaya katılan 136 öğrenciye (92’si kız, 44’ü erkek) “Rosenberg ... -
Hıristiyan teolojisinde Deccal ve Yecüc - Mecüc kavramları üzerine bir değerlendirme
(Hitit Üniversitesi, 2007)Dinlerin çoğunda yer alan eskatolojik ‘kötü şahıs’ ya da ‘kötü millet’ karakterleri, Yahudilik, Hıristiyanlık ve İslam geleneklerinde Deccal ve Yecüc – Mecüc beklentisi şeklinde kendisini gösterir. Hıristiyanlığın bu ... -
II. Meşrutiyet Aydınlarından Baha Tevfik ve kadın
(2020)ÖZ: Sanayi İnkılabı ile başlayan Batı’daki değişimler hem Batı toplumlarında hem de Osmanlı’da bir dizi değişikliklere ve toplum içinde bazı köklü sorunların tartışılmasına neden olmuştur. Bu köklü sorunlardan birisi de ... -
IŞİD (Irak Şam İslam Devleti): Psikopolitik veTeo-lojik bir değerlendirme
(2014)IŞİD (Irak Şam İslam Devleti) bu gün dünyayı en fazla meşgul eden konulardan birisidir. Örgüt yapısı itibariyle bir yandan politik, sosyolojik ve psikolojik diğer yandan da teolojik analizler yapmaya müsait bir konumdadır. ... -
İbn Haldun’un ilim anlayışında felsefe ve tarih tasavvuru
(2011)İbn Haldun tarih ve felsefe konusundaki yeni yaklaşımlarından sebebiyle oldukça farklı bir düşünür olarak kabul edilmiştir. İslam felsefesinde Meşşâî akımın metafizik düşüncesi hakkındaki eleştirilerinden dolayı İbn ... -
İbn Sînâ epistemolojisinde bir bilgi kaynağı olarak “Sezgi”
(Hitit Üniversitesi, 2007)Hemen hemen bütün epistemolojilerde sezgi, bilgisel değeri bakımından en çok tartışılan hususlardan biridir. Sezgi, en genel anlamıyla “doğrudan kavrayış”tır. Sezgiyi, tartışmalı noktaya getiren şey de bu “doğrudan” ...