Öğretmenlerin algılanan örgütsel destek ve örgütsel özdeşleme düzeylerinin veri madenciliği ile analizi
Citation
Boyacı, A. (2017). Öğretmenlerin algılanan örgütsel destek ve örgütsel özdeşleme düzeylerinin veri madenciliği ile analizi (Yüksek Lisans Tezi).Abstract
Algılanan örgütsel destek, çalışanların örgütleri tarafından değer görerek kendilerini güvende hissetmeleridir. Çalışanların kendi örgütleri tarafından desteklendiklerine yönelik algılarının, iş performanslarını ve örgütlerine olan duygusal bağlılıklarını arttırdığı varsayılmaktadır. Örgütsel özdeşleşme ise çalışanların örgütlerine olan psikolojik bağlılıklarıdır. Örgütsel özdeşleşmenin performans ve örgütsel vatandaşlık davranışıyla pozitif, işten ayrılma niyetiyle negatif ilişkili olduğunu söylemek mümkündür. Bu çalışmada, algılanan örgütsel desteğin ve örgütsel özdeşleşmenin öğretmenler üzerindeki etkisinin belirlenmesi için Çorum'da farklı okullarda görev yapan 346 öğretmene konu ile ilgili anketler uygulanarak elde edilen sonuçlar veri madenciliği yöntemlerinden kümeleme ile değerlendirilmektedir. If the employees see value by their organizations and they feel safe themselves, it is defined as perceived organizational support. Positive perceptions of employees related to organizational support are assumed to improve business performance and increase emotional commitment. Organizational identification is defined as a psychological dependence of employees to their organizations. It is possible to say that the organizational identification has a positive relationship with performance and organizational citizenship behavior and it has a negative relationship with intention of quitting the job. In this study, perceived organizational support and organizational identification surveys are implemented to 346 teachers who work in Çorum to determine the effects of perceived organizational support and organizational support on teachers and the results are evaluated by using clustering which is one of the data mining methods.