Hastaların hemşirelik hizmetleri memnuniyet düzeylerinin karşılaştırılması: Ankara’daki bir kamu ve özel hastane üzerinde uygulama
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccesshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/Tarih
2016-07-15Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterKünye
Çankaya, M. (2016). Hastaların hemşirelik hizmetleri memnuniyet düzeylerinin karşılaştırılması: Ankara’daki bir kamu ve özel hastane üzerinde uygulama. International Journal of Academic Value Studies, 2(4), 16-22.Özet
Araştırma, Ankara İlindeki bir kamu ve bir özel hastanede yatarak tedavi gören hastaların hemşirelik
hizmetleri memnuniyet düzeyi ortalamaları arasında herhangi bir farklılık olup olmadığını ölçmek
amacıyla yapılmıştır.
Çalışmaya anket uygulamasını yüz yüze cevaplandırmayı kabul eden toplamda 400 hasta dahil
edilmiştir. Hastaların dağılımı her iki hastaneden de 200’er adettir. Anket çalışması 15 Mart-31 Mart
2015 tarihleri arasında yapılmıştır. Memnuniyet ölçümünde Thomas ve arkadaşları tarafından (1996)
geliştirilen “Newcastle Hemşirelik Bakımından Memnuniyet Ölçeği” (HBMÖ) kullanılmıştır. Verilerin
değerlendirilmesinde iki ortalama arasındaki farkın önemlilik testi (bağımsız t-testi) kullanılmıştır.
Ayrıca araştırmaya katılanların tanımlayıcı özelliklerini belirlemek için frekans, standart sapma ve
ortalama gibi tanımlayıcı istatistiklerden de yararlanılmıştır.
Çalışma sonucunda, hastaların “Newcastle Hemşirelik Bakımından Memnuniyet Ölçeği” toplamından
aldıkları ortalama puanları karşılaştırılmış ve özel hastanede yatan hastaların, kamu hastanesinde
yatan hastalara oranla hemşirelik bakım hizmetleri memnuniyet düzeylerinin daha yüksek olduğu ve
bu durumun istatistiksel açıdan anlamlı olduğu sonucuna ulaşılmıştır (F=203,42 ve p<0,001). This study has been carried out in order to determine if there is any difference between the mean levels of satisfaction of patients, who were hospitalized and treated in a public and a private hospital in Ankara city, satisfaction from nursery services. In this study, a total of 400 patients, who accepted to answer the questionnaire face-to-face, were involved. The distribution of patients was determined as 200 patients from each of hospitals. The survey study was conducted between 15th and 31st of March 2015. In measuring the satisfaction, the “Nursery Service Satisfaction Scale” (NSSS) developed by Thomas et al. was utilized. In analysis of the data, the test of significance of difference between 2 mean values (independent t-test) was used. Moreover, in order to determine the definitive characteristics of participants, the definitive statistics such as frequency, standard deviation and mean values were utilized. At the end of study, the mean scores of patients from “Nursery Service Satisfaction Scale” were compared, and it has been determined that the satisfaction levels of patients hospitalized in private hospital were higher than those of patients hospitalized in public hospital and the difference was statistically significant (F=203.42 and p<0.001).
Kaynak
International Journal of Academic Value StudiesCilt
2Sayı
4Bağlantı
http://www.javstudies.com/Makaleler/1048491425_2.%20Muhammet_CANKAYA_Makale%2016-22.pdfhttps://hdl.handle.net/11491/408
Koleksiyonlar
- Makale Koleksiyonu [31]