Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYılmaz, Macid
dc.contributor.authorAkgül, Züleyha
dc.date.accessioned2019-12-13T07:57:45Z
dc.date.available2019-12-13T07:57:45Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019-02-14
dc.identifier.citationAkgül, Z. (2019). Yetişkin din eğitimi açısından dini iletişim ve sabır değeri (Yüksek Lisans Tezi).en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11491/5496
dc.description.abstractÇalışmamız yetişkin din eğitiminde başarılı bir sonuç elde edebilmek için tüm problemlere rağmen kaynak konumunda olan yetişkin din eğitimcisinin ve alıcı konumundaki yetişkinlerin arasında meydana gelmesini istediğimiz faydalı bir dini iletişim sürecini ve bu süreçte sabır değerinin yetişkin din eğitimcisine olan katkısını içermektedir. Giriş kısmında konu problem, amaç, önem ve çalışmanın yöntem ve sınırlılıkları açısından ele alınmıştır. Birinci bölümde yetişkin din eğitiminin neliği kavram ve tanımları ile ele alınmış ayrıca yetişkin din eğitiminin alanlarından bahsedilerek yetişkin din eğitimindeki tarihsel süreç anlatılmıştır. Yine bu bölümde yetişkin din eğitimcisinde aranan ve beklenen özellikler işlenmiştir. İkinci bölüm dini iletişim, yetişkin din eğitiminde etkili iletişim ilkeleri ve dini iletişimde sosyo-psikolojik engelleri içermektedir. Üçüncü ve son bölüm de ise yetişkin din eğitiminde sabır değeri, Kur‟an-ı Kerim‟de ve Hz. Muhammed‟in hayatında yer alan sabır örnekleri ele alınarak ve yetişkin din eğitimi kurumlarındaki eğitim sürecinde sabır değerinin yetişkin din eğitimcisine olan katkıları çerçevesinde işlenmiştir.en_US
dc.description.abstractOur study includes a useful religious communication process and the contribution of patience value to adult religious educator in order to achieve a successful result in adult religious education. In the introduction, the subject is discussed in terms of problem, purpose, importance and methods and limitations of the study. In the first chapter, the concepts and definitions of adult religious education are discussed and the historical process in adult religious education is explained. Again in this section, the adult religious educator sought and expected features are processed. The second section includes religious communication, effective communication principles in adult religious education and socio-psychological barriers in religious communication. In the third and last chapter, the value of patience in adult religious education, Quran and the Prophet. The examples of patience in Mohammed's life were taken into consideration and the values of patience in the educational process of adult religious education institutions were studied within the framework of their contribution to the adult religious educatoren_US
dc.description.tableofcontentsİÇİNDEKİLER ÖZET -- i ABSTRACT -- ii İÇİNDEKİLER -- iii KISALTMALAR -- vii ÖN SÖZ -- vii GİRİİ -- 1 A. ARAŞTIRMANIN PROBLEMİ -- 1 B. ARAŞTIRMANIN AMACI -- 2 C. ARAŞTIRMANIN ÖNEMİ -- 3 D. ARAŞTIRMANIN YÖNTEM VE SINIRLILIKLARI -- 4 BİRİNCİ BÖLÜM YETİŞKİN DİN EĞİTİMİ NEDİR 1.1. KAVRAMLAR VE TANIMLARI -- 6 1.1.1. Din Eğitimi -- 6 1.1.2. Yetişkin Eğitimi -- 6 1.1.3. Yetişkin Din Eğitimi -- 7 1.1.4. Sabır -- 8 1.1.4.1. Sabırla İlgili Kavramlar -- …9 1.1.4.1.1. Hoşgörü -- 9 1.1.4.1.2. Sebat -- … -- … -- 10 1.1.4.1.3. Azim -- 10 1.1.4.1.4. Metanet -- 11 1.1.4.1.5. Tahammül -- …12 1.1.4.1.6. Tevekkül -- 12 1.1.4.1.7. Şükür -- 13 1.1.5. İletişim -- 13 1.1.6. Dini İletişim -- 15 1.2. YETİŞKİN DİN EĞİTİMİ ALANLARI -- 16 1.3. YETİŞKİN DİN EĞİTİMİNDE TARİHSEL SÜREÇ -- 16 iv 1.4. YETİŞKİN DİN EĞİTİMCİSİNDE ARANAN/ BEKLENEN ÖZELLİKLER -- 20 1.4.1. Diyanet İşleri Başkanlığı Görev Tanımları -- 20 1.4.1.1. Müftü Yeterlikleri -- 21 1.4.1.2. Eğitim Görevlisi Yeterlikleri -- 23 1.4.1.3. Vaiz Yeterlikleri -- 25 1.4.1.4. Kur'an Kursu Öğreticisi Yeterlikleri -- 27 1.4.1.5. İmam Hatip Yeterlikleri -- 28 1.4.1.6. Müezzin Kayyım Yeterlikleri -- 30 1.4.2. Yetişkin Din Eğitimcisinde Aranan Özellikler -- ….31 İKİNCİ BÖLÜM YETİŞKİN DİN EĞİTİMİNDE DİNİ İLETİŞİM 2.1. DİNİ İLETİŞİM -- 35 2.2. YETİŞKİN DİN EĞİTİMİNDE ETKİLİ İLETİŞİM İLKELERİ -- 37 2.2.1. Kaynak Açısından -- 37 2.2.2. Mesaj Açısından -- 43 2.2.3. Kanal Açısından -- 46 2.2.4. Alıcı Açısından -- 50 2.3. DİNİ İLETİŞİMDE SOSYO – PSİKOLOJİK ENGELLER -- 53 2.3.1. Kişisel Engeller Ve Önyargılar -- 53 2.3.2. Dil Güçlükleri -- 56 2.3.3. Dinleme Yetersizlikleri -- 58 ÜÇÜNCÜ BÖLÜM YETİŞKİN DİN EĞİTİMİNDE SABIR DEĞERİ VE ÖNEMİ 3.1. KUR’AN-I KERİM’ DE SABIR -- 62 3.1.1. Hz. Adem (a.s) -- 64 3.1.2. Habil İle Kabil -- 65 3.1.3. Hz. Nuh (a.s) -- 66 3.1.4. Hz. Eyyub (a.s) -- 68 3.1.5. Hz. Yusuf (a.s) -- 70 3.1.6. Hz. İbrahim (a.s) -- 73 v 3.1.7. Hz. Musa (a.s) -- 75 3.1.8. Karun -- 80 3.1.9. Hızır (a.s) -- 82 3.1.10. Hz. Yunus (a.s) -- 83 3.1.11. Hz. Süleyman (a.s) -- 85 3.2. HZ. MUHAMMED (SAV)’İN HAYATINDA SABIR -- 87 3.3. YETİŞKİN DİN EĞİTİMİNDE SABIR -- 92 3.3.1. Yetişkinler Açısından Din Eğitiminin Önemi -- 93 3.3.2. Yetişkinlerin Özellikleri -- 95 3.3.3. Yetişkin Din Eğitiminde Ortaya Çıkabilecek Bazı Sorunlar Ve Çözüm Önerileri -- 99 3.3.4. Yetişkin Din Eğitiminin Gerçekleştiği Kurumlar Ve Sabır Değeri -- 104 3.3.4.1. Kur‟an Kursu -- 105 3.3.4.1.1. Kur'an Kursunda Yetişkin Din Eğitimi -- ….106 3.3.4.1.2. Kur'an Kursunda Yetişkinlere Uygulanabilecek Öğretim Yöntemleri -- 108 3.3.4.1.2.1. Anlatım Metodu -- 109 3.3.4.1.2.2. Tartışma Metodu -- 111 3.3.4.1.2.3. Soru Cevap Metodu -- 113 3.3.4.1.2.4. Gösteri Metodu -- 115 3.3.4.2.Cami -- 117 3.3.4.2.1. Vaaz Ve Hutbe -- 119 3.3.4.2.2. Cami Dersleri -- 123 3.3.4.3. Kitle İletişim Araçları -- 125 SONUÇ -- 130 KAYNAKÇA -- 13en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherHitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYetişkin Din Eğitimien_US
dc.subjectDini İletişimen_US
dc.subjectYetişkinen_US
dc.subjectYetişkin Din Eğitimcisien_US
dc.subjectSabıren_US
dc.subjectAdult Religious Educationen_US
dc.subjectReligious Communicationen_US
dc.subjectAdulten_US
dc.subjectAdult Religious Educatoren_US
dc.subjectPatienceen_US
dc.titleYetişkin din eğitimi açısından dini iletişim ve sabır değerien_US
dc.title.alternativeReligious communication and patience value in terms of adult religious educationen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentHitit Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster