Beden eğitimi öğretmenlerinin bilgi paylaşımına yönelik tutumları ile mesleki öz yeterlikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
Citation
demir, G. (2020). Beden eğitimi öğretmenlerinin bilgi paylaşımına yönelik tutumları ile mesleki öz yeterlikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yüksek Lisans Tezi).Abstract
Beden eğitimi öğretmenlerinin bilgi paylaşımına yönelik tutumları ile mesleki öz yeterlikleri arasındaki ilişkisinin incelendiği bu araştırmada, ayrıca cinsiyet, yaş, çalıştıkları kurum, eğitim durumları ve meslekte geçirdikleri süre değişkenlerine göre farklılıkları araştırılmıştır. Araştırmanın evrenini 2018-2019 eğitim öğretim yılı içerisinde Türkiye genelinde görev yapan 30.345 beden eğitimi öğretmeninden, örneklem grubu ise 416 beden eğitimi öğretmeninden oluşmuştur. Araştırmanın verileri; Kişisel Bilgi Formu, Bilgi Paylaşımına Yönelik Tutum Ölçeği, Öğretmen Öz yeterlik Algısı Ölçeği ile elde edilmiştir Araştırmada elde edilen veriler; SPSS 21 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Analizlerde anlamlılık düzeyi p<0.05 olarak kabul edilmiştir. Verilerin normallik analizi Kolmogorov-Smirnov testi ile yapılmış olup, normal dağılım göstermediği belirlenmiştir. Beden eğitimi öğretmenlerinin bilgi paylaşımına yönelik tutumları ve öz yeterlik inançlarının cinsiyete, çalıştığı kuruma göre karşılaştırılmasında Mann-Whitney U Testi; yaş, öğretmenlik mesleğinde geçirdiği süre ve eğitim durumlarına göre karşılaştırılmasında ise Kruskal-Wallis Testi kullanılmıştır. Beden eğitimi öğretmenlerinin bilgi paylaşımına yönelik tutumları ve öz yeterlik inançları arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığı Spearman Korelasyon Testi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre beden eğitimi öğretmenlerinin bilgi paylaşımı ve öğretmen öz yeterlik algıları arasında negatif yönde anlamlı ilişki vardır. Yüksek mesleki öz yeterlik algı düzeyine sahip beden eğitimi öğretmenleri bilgi paylaşımına yönelik olumsuz tutum geliştirmektedirler. In this research, which examined the relationship between the attitudes of physical education teachers towards information sharing and their professional self-efficacy, the differences were investigated according to the variables of gender, age, institution, educational status and time spent in the profession. The research population in the 2018-2019 academic year 30 345 physical education teachers working in Turkey, the sample group consisted of 416 physical education teachers. The data of the research; It was obtained with Personal Information Form, Attitude Toward Information Sharing Scale, Teacher Self-efficacy Perception Scale. It was analyzed using SPSS 21 package program. The significance level was accepted as p <0.05 in the analysis. The normality analysis of the data was done by Kolmogorov-Smirnov test and it was determined that it did not show normal distribution. Mann-Whitney U Test in comparison of physical education teachers' attitudes towards knowledge sharing and self-efficacy beliefs by gender, institution they work for; Kruskal-Wallis Test was used to compare the age, time spent in teaching profession and educational status. Whether there is a significant relationship between physical education teachers' attitudes towards knowledge sharing and self-efficacy beliefs was analyzed with Spearman Correlation Test. According to the results of the research, there is a negative relationship between physical education teachers 'knowledge sharing and teachers' self-efficacy perceptions. Physical education teachers with a high level of professional self-efficacy perception develop a negative attitude towards information sharing.