ürkiye’deki Turizm Fakültelerinin ve Turizm Yüksekokullarının Stratejik YönetimAnlayışı Bağlamında Misyon ve Vizyon Yaklaşımlarının Karşılaştırılması
Abstract
Araştırmada devlet ve vakıf üniversitelerinin lisans düzeyinde turizm eğitimi veren fakülte ve yüksekokulların stratejik planları içerisinde yer alan misyon ve vizyon bildirilerindeki ifadelerinin farklı ve ortak noktalarının tespit edilmesi amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda araştırmaya; 41 turizm fakültesi ve 11 turizm yüksekokulu olmak üzere toplam 52 fakülte ve yüksekokul dahil edilmiş olup, turizm fakültelerinin ve turizm yüksekokulların misyon ve vizyon ifadeleri ile ilgili ayrıntılı bilgi elde edebilmek amacıyla analiz edilerek ifadelerin bildirildiği şekliyle betimlenmeye çalışılmıştır. Bu kapsamda turizm fakültelerinin ve turizm yüksekokullarının bildirmiş oldukları misyon ve vizyon ifadeleri nitel bir araştırma yönetimi olan doküman analizi tekniğinden yararlanılarak analiz edilmiştir. Araştırmada turizm fakülteleri ve turizm yüksekokulları misyon ifadelerini belirlerken turizm mesleki eğitime ve turizm teorik bilgisinin pratiğe dönüşümü vurgusu sıklıkla yapıldığı sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca turizm fakülteleri ve turizm yüksekokullarının stratejik planları kapsamında belirlemiş oldukları misyon ve vizyon ifadelerinin büyük oranda paralellik gösterdiği görülmüştür. In the research, it is aimed to determine the different and common points of the expressions in the mission and vision statements of the faculties and colleges that provide licensed tourism education of state and foundation universities in strategic planning. For this purpose, the research; A total of 52 faculties and colleges, including 41 tourism faculties and 11 tourism colleges, have been included, and have been analyzed in order to obtain detailed information about the mission and vision statements of tourism faculties and tourism colleges, and the descriptions have been tried to be described. In this context, the mission and vision statements reported by the tourism faculties and tourism colleges were analyzed using the document analysis technique, which is a qualitative research management. In the research, while emphasizing the mission statements of tourism faculties and schools of tourism, it was concluded that the emphasis was put on the vocational education of tourism and the transformation of tourism theoretical knowledge into practice. In addition, it has been observed that the mission and vision expressions determined by the tourism faculties and the schools of tourism within the strategic plans are largely parallel.
Volume
4Issue
3URI
https://doi.org10.26677/TR1010.2020.497https://app.trdizin.gov.tr/makale/TkRJek5ESTJOZz09
https://hdl.handle.net/11491/8141