Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorIşık, Esra
dc.date.accessioned2021-11-01T18:19:14Z
dc.date.available2021-11-01T18:19:14Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationIşık, E. (2021). Erken çocuklukta görülen davranış problemlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22(40), 183-226.en_US
dc.identifier.issn1302-2423
dc.identifier.issn2564-6834
dc.identifier.urihttps://doi.org10.21550/sosbilder.854768
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TkRNeU5qRXpNdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11491/8312
dc.description.abstractBu araştırmada erken çocuklukta görülen davranış problemlerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma grubunu Ankara ili Keçiören ilçesine bağlı 7 bağımsız anaokulunda bulunan 177 çocuk ve çocukların öğretmenlerinin (34) oluşturduğu çalışma, nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeline ve kesitsel tarama desenine göre tasarlanmıştır. Çalışmada verilerin elde edilmesinde “Okulöncesi ve Anaokulu Davranış Ölçeği (AODÖ)” ile araştırmacı tarafından geliştirilen “Öğretmen Bilgi Formu” kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin normal dağılmaması nedeniyle, iki gruplu karşılaştırmalarda Mann-Whitney U testi, üç ve daha fazla gruplu karşılaştırmalarda ise Kruskall-Wallis H testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, okul öncesi dönem çocuklarında görülen davranış problemlerinin çocukların cinsiyetine, yaşına, daha öncesinde herhangi bir eğitim kurumuna gitme durumuna, çocuğun sakatlık, özür ya da özel eğitim gerektiren durumu ile ailenin gelir düzeyine göre anlamlı düzeyde farklılık gösterdiği; buna karşın çocuğun kardeş sayısı, anne ve baba yaşı ile anne ve baba eğitim durumuna göre anlamlı bir farklılık göstermediği sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to investigate behavioral problems in early childhood according to various variables. The study sample included 177 children between the ages of 4 and 6 attending 7 independent kindergartens in Keçiören District of Ankara Province, and their teachers (34). This study was designed from a quantitative research method according to the screening model and cross-sectional screening design. Study data were collected using “Preschool and Kindergarten Behavior Scales (PKBS-2)” as well as “Teacher Information Form” developed by the researcher. Since the data obtained from the research were not exhibited a normal distribution, the Mann-Whitney U test was used in two-group comparisons and the Kruskall-Wallis H test was used in comparisons with three or more groups. As a result of the study, it was found that the behavioral problems observed on children’s of preschoolers indicates a significant difference depending on the gender of the child, age, the status of attending an educational institution before, presence of a condition requiring special education and total income of the family; on the other hand, it was found that there was no significant difference depending on the children’s number of siblings, and age and education levels of the parents.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofUludağ Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOkulöncesi dönemen_US
dc.subjectErken çocukluk dönemien_US
dc.subjectDavranış problemlerien_US
dc.subjectİçselleştirilmiş ve dışsallaştırılmış problemleren_US
dc.subjectÖğretmenen_US
dc.subjectPreschool childrenen_US
dc.subjectEarly childhooden_US
dc.subjectBehaviour problemsen_US
dc.subjectInternalised and externalised problemsen_US
dc.subjectTeacheren_US
dc.titleErken Çocuklukta Görülen Davranış Problemlerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesien_US
dc.title.alternativeExamining Behavioral Problems in Early Childhood in Terms of Various Variablesen_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentHitit Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Çocuk Gelişimi Bölümüen_US
dc.identifier.volume22en_US
dc.identifier.issue40en_US
dc.identifier.startpage183en_US
dc.identifier.endpage226en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.department-tempHitit Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Çocuk Gelişimi Bölümü, Çorum, Türkiyeen_US
dc.contributor.institutionauthorIşık, Esra
dc.identifier.doi10.21550/sosbilder.854768


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster