Turizm işletmelerinde nakit yönetimi ve nakit akımlarının firma performansına etkisi
Abstract
Nakit kavramı ve nakdin yönetilmesi sektör gözetmeksizin tüm işletmeler için büyük önem göstermektedir. İşletmeler faaliyetleri süresince nakit ihtiyacı duymaktadırlar ve bunun için de finansman bulmaları gerekmektedir. Bu durumun tam tersi nakit fazlası olduğu durumlarda da yatırıma dönüştürmesi gerekmektedir. Turizm işletmelerinin nakit yönetimi kapsamında çoğunlukla hizmet üreten işletmeler olmaları sebebiyle farklı nakit yönetimi izlenmektedir. Nakit tutarlarına göre de firmaların performansı etkilenmektedir. Bu çalışmanın amacı turizm işletmelerinin nakit akımı ile firma performansları arasında kurduğu denge ve nakit tutarının performansı nasıl etkilediğini incelemektir. Borsa İstanbul Turizm Endeksi'nde (BİST) işlem gören yedi turizm işletmesinin nakit akımlarından veriler toplanarak Panel Veri Analizi ile analiz edilmiştir. Nakit yönetiminin firma performansına etkisinin olduğu görülmektedir. Araştırmada, işletmelerin nakit akımlarından sağlanan nakit akımlarının, asit test oranının ve toplam varlıklarının anlamlı olduğu sonucuna varılmıştır.