Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Şeker, Yasin" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Bağımsız denetim şirketlerinde kalite kontrol standartlarının uygulanma etkinliğini ölçmeye yönelik bir çalışma: Türkiye örneği
    (Muhasebe Öğretim Üyeleri Bilim ve Dayanışma Vakfı, 2016) Şeker, Yasin; Dinç, Engin
    Bu çalışmanın temel amacı, bağımsız denetim şirketlerinde kalite kontrol standardının uygulama etkinliğini tespit etmektedir. Araştırmanın ana kütlesini Türkiye'deki 112 bağımsız denetim şirketi oluşturmaktadır. Veri toplama süreci sonunda 57 bağımsız denetim şirketinden geri dönüş sağlanmıştır. Araştırmada, bağımsız denetim şirketlerindeki kalite kontrol sistemlerinin etkinliğinin genel olarak yeterli düzeyde olduğu ancak liderlik sorumluluğunun yerine getirilmesinde sorunlar yaşandığı sonucuna varılmıştır. Son olarak elde edilen sonuçlar doğrultusunda bağımsız denetim şirketlerinde KKS-1'in uygulama etkinliğinin artırılması için öneriler sunulmuştur
  • [ X ]
    Öğe
    Bütçe Kavramı Ve Bütçe Uygulamaları Üzerine Üretim İşletmelerinde Bir Araştırma
    (2019) Şeker, Yasin
    Bu çalışmanın amacı, Çorum ilinde faaliyet gösteren işletmelerdeki bütçe uygulamalarındaki durumun tespit edilmesi ve bu doğrultuda öneriler sunulmasıdır. Çalışma kapsamında önce bütçe kavramı ile bütçe çeşitleri hakkında teorik bilgilere yer verilmiştir. Daha sonra ise yapılan araştırmanın bulguları ele alınmıştır. Çalışmanın araştırma kısmı anket yöntemiyle gerçekleştirilmiştir. Bütçe uygulamalarını ölçmeye yönelik olarak hazırlanan anket formu 60 işletmeye uygulanmış olup bunlardan toplamda bütçe uygulaması yapan 44 işletme üzerinden değerlendirmeler yapılmıştır. Sonuç olarak işletmelerin bütçenin sağladığı faydaların farkında olduğu ve bütçe çalışmalarını önemsedikleri belirlenmiştir. İşletmelerde ağırlıklı olarak gelir ve gider bütçeleri hazırlanmakta olduğu tespit edilmiştir. Diğer bütçeleri hazırlama noktasında ise işletmelerin yarısından fazlasının istekli olduğu ancak bu bütçeleri tam olarak hazırlamadıkları ve bütçe türleriyle ilgili işletmelerin bilgi düzeyinde eksiklikler olduğu tespit edilmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Finansal muhasebe derslerinde oluşan kavram yanılgılarına yönelik bir araştırma
    (Hitit Üniversitesi, 2018) Şeker, Yasin; İşleyen, Aykut
    Bu çalışmanın amacı finansal/genel muhasebe dersini alan öğrencilerin muhasebe öğrenimini zorlaştıran kavram yanılgılarının tespit edilmesi ve oluşan yanılgılara yönelik çözüm önerileri sunmaktır. Finansal/Genel Muhasebe derslerinin muhasebe öğrenimine başlangıç niteliğinde olduğu düşüldüğünde bu derslerde oluşan kavram yanılgılarının tespiti ve giderilmesine yönelik yapılacak öğretim uygulamalarının muhasebe öğrenimine oldukça önemli bir katkı sağlayacağı söylenebilir. Ayrıca öğretim elemanlarının, bu çalışma sonucunda belirlenen, öğrencilerde muhasebe öğreniminde oluşan kavram yanılgılarını bilerek hareket etmesi derslerin daha verimli geçmesinde ve öğrencilerde oluşabilecek kavram yanılgılarına karşı önceden önlem alınmasında katkı sağlayacağını söylemek mümkündür. Bu kapsamda çalışmada Hitit Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesindeki İşletme, Bankacılık ve Finans, İktisat, Maliye ve Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi bölümlerinde Genel Muhasebe dersini alan tüm öğrencilere kavram yanılgılarının tespitine yönelik bir anket çalışması uygulanmıştır. Anket çalışması demografik değişkenler, kavram yanılgılarının oluşabileceği durumlar ve öğrenci önerilerinden oluşmaktadır. Anket uygulaması sonucunda elde edilen veriler IBM SPSS istatistik paket programıyla analiz edilmiş ve analiz sonuçları yorumlanmıştır. Sonuç olarak, muhasebe dersi alan öğrencilerde oluşan kavram yanılgılarının, çalışma kapsamında ele alınan cinsiyet, dersi alma durumları, mezun olduğunda muhasebe mesleği seçmeleri, muhasebe derslerine çalışma sebepleri, muhasebe dersi için harcanan çalışma süreleri ve öğrencilerin devam durumu değişkenlerinde anlamlı farklılık gösterdiği tespit edilmiştir.

| Hitit Üniversitesi | Kütüphane | Açık Bilim Politikası | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Çorum, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim