Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Demir, Tahir" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Bedensel engellilik örneğinde kötülük problemi
    (Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019) Demir, Tahir; Türkben, Yaşar
    Kötülük problemi düşünce tarihinin en eski problemlerinden biridir. Bu problem evrende bulunan kötülüğün Tanrı'nın iyiliği ile örtüşmediği fikri ekseninde tartışılmaktadır. Kötülük kavramının tarihsel sürecine bakıldığında kötülük ile ilgili birçok farklı tanım yapıldığı görülmektedir. Bu farklılık, her din ve ahlak öğretisinin bu kavrama bakış açısının faklı olmasından kaynaklanmaktadır. Bu bağlamda bu tez çalışmamızın temel amacı; bedensel engellilik örneğinden yola çıkarak kötülük problemine maruz kalmış bedensel engelli ve bedensel engelli olmayan bireylerin kötülüğü nasıl anlayıp değerlendirdikleri ve kötülük problemine ne tür çözümler sunduklarını ortaya koymaktır. Toplumun önemli bir yüzdesini oluşturmasına karşın bedensel engelli bireylerin içinde bulundukları durumun tahlilinin yapılmadığı düşünülmektedir. Ele alınan bu çalışma sayesinde bedensel engelli bireylerin daha da yakından tanınacağı varsayılmaktadır. Yine bu çalışma, örgün ve yaygın eğitim kurumlarında görev yapan eğitimcilerde bedensel engelli bireylere karşı olumlu tutum geliştirmelerinde farkındalık oluşturması açısından da önem taşımaktadır. Bedensel engellilik örneğinde kötülük probleminin ele alındığı bu tez iki bölümünden oluşmaktadır. İlk olarak ilgili literatür taranmış ve tezin kavramsal çerçevesi oluşturulmuştur. Tezin ikinci bölümünde ise tarama tezi olan nicel tez yöntemi kullandık. Kullanılan bu tez yönteminde, araştırılan konuya ilişkin evreni temsil edecek örneklemden sayısal sonuçlar elde ettik. Bu tezde hazırlanan anket, rastgele örneklem seçimi ile 50 bedensel engelli öğrenci ile 50 normal öğrenciye uygulandı. Frekans dağılımına ilişkin istatistiklere yer verildikten sonra çalışmada daha çok değişkenlere ait frekans dağılımı için çapraz tablolar oluşturuldu ve buna ilişkin veriler açıklandı. Tezin sonunda bedensel engelli bireyler ile bedensel engelli olmayan bireylerin kötülük problemine nasıl baktıkları, nasıl değerlendirdikleri ve ne tür çözümler sundukları ortaya konuldu. Bedensel engelli ve bedensel engeli olmayan bireylere yönelik hazırlanan anket bulgularından yola çıkılarak önemli sonuçlara ulaşılmaya gayret edildi. İlk olarak demografik bilgiler değerlendirildiğinde katılımcıların genel olarak anne-baba eğitim durumlarının oldukça düşük olduğu buna karşın bedensel engelli bireylerin anne-baba eğitim düzeylerinin bedensel engelli olmayan katılımcıra göre nispi oranda daha yüksek olduğu sonucuna ulaşıldı. Okul içi etkinliklere katılma ve gündelik kişisel işerini bağımsız olarak yapabilme açısından bedensel engelli ve bedensel engelli olmayan bireylerin katılım durumları değerlendirildiğinde bedensel engellli bireylerin lehine bu oranın daha yüksek olduğu görüldü. Ikinci olarak katılımcıların engellilik örneğinde kötülük probleminin oluşumuna ilişkin düşüncelerinin neler olduğu ortaya konuldu. Katılımcılar Tanrı'yı mutlak olarak iyi gördükleri, kötülüğün oluşumunda kaderin etkili olduğu çözüm olarak da daha çok fizik ötesi konularla (dinî) ilgilendikleri sonucuna ulaşıldı.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Cinsiyet ve yaş farklılıklarının ergenlerin depresyon, anksiyete bozukluğu, kendine zarar verme, psikoz, travma sonrası stres bozukluğu, alkol-uyuşturucu bağımlılığı ve dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu ile ilişkili sorunlara etkisi
    (Dicle Üniversitesi Tıp Fakültesi, 2018) Özakar Akça, Selen; Selen, Filiz; Demir, Emre; Demir, Tahir
    Amaç: Bu çalışma ile ergenlerin cinsiyet ve yaşlarına göre depresyon, anksiyete bozukluğu, kendine zarar verme, psikoz, travma sonrası stres bozukluğu, alkol uyuşturucu bağımlılığı ve dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu ile ilişkili sorunlarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Yöntemler: Araştırma tanımlayıcı olarak, 2014-2015, 2015- 2016 öğretim yılında Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı liselerdeki 15-18 yaş grubu öğrencilerde gerçekleştirilmiştir. Araştırma da toplam 917 ergen örnekleme alınmıştır. Veriler, Ergenleri Tanıtıcı Form, Ergenler İçin Ruhsal Sorunlar Tarama Ölçeği kullanılarak toplanmış ve uygun istatistiksel analizlerle değerlendirilmiştir. Bulgular: Çalışmaya 386’sı kız, 531’i erkek, toplam 917 ergen katılmış, bunların yaş ortalaması 15,82±1,09 yıldır. Örneklem grubundaki öğrencilerin Ergenler İçin Ruhsal Sorunlar Tarama Ölçeği ortalamasına göre; %77,1’inin depresyon, %75,0’inin anksiyete bozukluğu, %65,3’ünün psikoz, %96,5’inin dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu ile ilişkili sorunlarının olabileceği belirlenmiştir. Öğrencilerin Ergenler İçin Ruhsal Sorunlar Tarama Ölçeği ortalamalarına göre; depresyon, anksiyete bozukluğu, kendine zarar verme, psikoz, travma sonrası stres bozukluğu, alkol-uyuşturucu bağımlılığı ve dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu ile ilişkili sorunlarının cinsiyete göre dağılımına ilişkin sonuçlar incelendiğinde; örneklem grubundaki kız öğrencilerin erkek öğrencilere göre depresyon ve anksiyete bozukluğu ile ilişkili sorunlarının, erkek öğrencilerin de kız öğrencilere göre psikoz, alkol bağımlılığı ve dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu ile ilişkili sorunlarının yüksek olduğu belirlendi. Sonuç: Ergenlerin ilk üç sırada dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu, depresyon ve anksiyete bozukluğu ile ilişkili sorunlarının yüksek olduğu düşünülürse; çocuk ergen ruh sağlığı alanında ulusal politikalar oluşturmanın temel bileşenlerinden birisi bu yaş grubunda ruhsal bozuklukların belirlenmesidir

| Hitit Üniversitesi | Kütüphane | Açık Bilim Politikası | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Çorum, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim