Yazar "Dertli, Sait Ozan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İmam-hatip lisesi son sınıf öğrencilerinin mesleki yeterlilik düzeyleri hakkındaki görüşleri (Çorum ili örneği)(Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019) Dertli, Sait Ozan; Sevinç, İrfanMillî Eğitim Bakanlığı (MEB) bünyesinde kurumsal olarak din eğitiminin verildiği orta öğretim düzeyinde mesleki bir okul olan İmam-Hatip Liseleri (İHL), resmî kuruluş amacı itibariyle imam ve hatip yetiştiren kurumlardır. Dört yıl süreli İmam-Hatip Lisesini bitiren öğrenciler için Diyanet İşleri Başkanlığı (DİB) bünyesinde çalışma imkânı verilmektedir. Böylelikle liseyi bitiren öğrenciler erken yaşta mesleğe atılmakta ve imam hatip, müezzin kayyım ve Kur’an kursu öğreticisi olmaktadırlar. Bu noktada İmam-Hatip Lisesini bitiren öğrencilerin imamlık, müezzin kayyımlık ve Kur’an kursu öğreticiliği için yeterli eğitimden geçip geçmediklerinin tespiti ve toplumun her kesimine hitap edebilecek bir seviyeye gelip gelmedikleri konusu ele alınmıştır. Çalışmamızda Diyanet İşleri Başkanlığı, personel ihtiyaçlarını yerine getirmek amacıyla en son 2014 yılında güncellenen “personel yeterlilikleri” kriterleri kullanılarak kız ve erkek öğrenciler için iki ayrı ölçek hazırlanmıştır. Toplumun dini hizmet ve ihtiyaçlarına en sağlıklı bir şekilde cevap vermek amacıyla belirlenen bu kriterlerden hazırladığımız ölçekler ile Çorum ili ve ilçelerinde öğrenim gören öğrencilerin DİB personel yeterlilikleri algı düzeyleri çeşitli değişkenler açısından incelenmiştir. İmam-Hatip Lisesi son sınıfta okuyan 327 öğrenciye uygulanan ölçekte cinsiyet, hafızlık durumu, kaldıkları yer (ev, pansiyon), ikamet ettikleri yer (şehir merkezi, köy), tercih sebepleri, ailelerin gelir durumu olmak üzere göre altı bağımsız değişken kullanılmıştır. Bu anket sonucunda ulaşılan bulgular ise şöyledir: Erkek öğrencilerin kız öğrencilere göre, kendi tercihi ile okula gelen öğrencilerin diğer tercihler ile okula gelen öğrencilere göre mesleki yeterlilik algı düzeyleri daha yüksek bulunmuştur. Ayrıca öğrencinin hafız olup, olmama, kaldığı yerin ailesin yanı veya pansiyon olması, ikamet ettiği yerin (şehir merkezi veya köy olması) ve ailelerin gelir durumuna göre öğrencilerin mesleki yeterlilik algı düzeylerinin farklılaşmadığı tespit edilmiştir. Son olarak öğrencilerin DİB mesleki yeterlilik için belirtilen hangi konularda kendilerini yetersiz hissettikleri tespit edilip, öneriler belirlenmiştir.