Yazar "Diker, Fevzi" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Cepteki Yaşamlar İçin Cepten Çıkanlar: Üniversite Öğrencilerinin Cep Telefonu Ödeme İstekliliği Üzerine Bir Araştırma(2019) Kuru, Özgür; Diker, Fevzi; Boyraz, ElifBu çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinin mevcut gelir durumlarıyla ihtiyaç duydukları özelliklere sahip bir cep telefonuna yönelik ödeme istekliliklerini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda birbirine yakın sosyoekonomik profillere sahip öğrencilerin öğrenim gördüğü Hitit ve Giresun Üniversitelerinde 812 öğrenciye yüz yüze anket uygulanmış ve elde edilen veriler SPSS paket programı yardımıyla frekans, faktör, bağımsız iki örneklem t-testi ve tek yönlü varyans analizine tabi tutulmuştur. Araştırma sonuçları öğrencilerin bir cep telefonu için ödeyebilecekleri tutarın ortalama 2071 TL olduğunu, imkân olduğunda bu tutarın yaklaşık 1500 TL fazlasını ödeyebileceklerini göstermektedir. Cep telefonuna ilişkin tutumlar farklı markaların kullanıcılarında farklılaşmaktadır.Öğe Yumurta üretim ve pazarlamasında karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri (Çorum ölçeğinde bir araştırma)(Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015) Diker, Fevzi; Demirer, ÖmürTavuk yumurtası protein değeri yüksek, önemli bir besin maddesidir. Ülkemiz tavuk yumurtası üretiminde üst sıralarda yer almaktadır. Fakat ülkemizde kişi başı tavuk yumurtası tüketimi, çoğu gelişmiş ülkenin kişi başı tüketiminden daha azdır. Bu da bazı üretim ve pazarlama sorunlarını beraberinde getirmektedir. Bu tez çalışmasında tavuk yumurtası üretim işletmelerinin karşılaştıkları üretim ve pazarlama sorunları, literatür incelemesi ve Çorum İli ölçeğinde tavuk yumurtası üretim işletmesi yetkilileriyle yapılan anket çalışmasıyla tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu araştırma sonucunda gözlemlenen üretim ve pazarlama sorunlarının çözümüne yönelik, bilimsel veriler ışığında bazı çözüm önerileri getirilmiştir. Bu tez çalışması beş bölümden oluşmaktadır. Çalışmanın birinci bölümünde; çalışmanın amacının, öneminin, yönteminin ve organizasyonun ortaya konduğu giriş bölümüdür. Çalışmanın ikinci bölümünde literatür incelemesi yapılmıştır. Bu bölümde; üretim, pazarlama, üretim ve pazarlama arayüzü, üretim ve pazarlama sorunları, Dünya, Türkiye ve Çorum İlinde yumurta üretimi konuları ele alınmıştır. Ayrıca üretim ve pazarlama sorunlarını ele alan literatür kısaca incelenmiştir. Çalışmanın üçüncü bölümünde araştırmanın metodolojisi ele alınmıştır. Bu bölümde; çalışma için verilerin nasıl toplandığı hakkında bilgi verilmiştir. Verilerin toplanması için yapılan anket çalışmasının sorularının nasıl hazırlandığı, anakütlesi ve örneklemi nasıl belirlendiği belirtilmiştir. Ayrıca anket çalışmasının uygulanması süreci kısaca değerlendirilmiştir. Çalışmanın dördüncü bölümünde araştırma bulguları değerlendirilmiştir. Bu bölümde; araştırmaya katılan işletmelerin durumu hakkında genel bilgiler verilmiş ve elde edilen bulgular ışığında Çorum İlinde faaliyet gösteren tavuk yumurtası üretim işletmelerinin üretim ve pazarlama durumları hakkında elde edilen araştırma sonuçları belirtilmiştir. Beşinci bölüm ise araştırma bulgularının değerlendirildiği ve bunun sonucuna göre Çorum İlinde faaliyet gösteren tavuk yumurtası üretim işletmelerinin gözlemlenen sorunlarına yönelik bilimsel veriler ışında çözüm önerileri getirilmiştir.