Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Kavas, Baki" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Changes in Consumer Behavior during the COVID-19 Pandemic: A Comparative Analysis between Polish and Turkish Consumers
    (MDPI, 2022) Bareja-Wawryszuk, Ola; Pajewski, Tomasz; Çakaröz, Kübra Müge; Kavas, Baki
    Undoubtedly, the COVID-19 pandemic has left an indelible mark on every aspect of human life, and, perhaps most significantly, on the operation of the world’s economy. Restrictions and limitations on freedom of movement had a clear impact on the ways in which companies and households functioned, and consumer behaviors and purchasing habits were demonstrably influenced in turn. Thus, the aim of this article is to illustrate these changes in light of the pandemic and, moreover, to highlight the related challenges pertaining to purchasing practices and consumer concerns. The study sample focused on students from Poland and Turkey, with data gathered using an online survey method. The resulting data were subsequently analyzed with the SPSS 26 program. The application of Pearson Chi-Square methods, as well as the analysis of descriptive statistics such as percentage and frequency, revealed significant differences between the two countries. As a result of the comparative analysis, clear differences were demonstrated in the nature of changes in consumer behavior between respondents from Turkey and Poland, most strikingly, the fact that the purchasing habits of respondents in Turkey have changed to a greater extent. It has been observed that limitations imposed during the COVID-19 pandemic had a greater impact on consumer behavior, particularly for students in Turkey.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Sosyal medyada reklam müzikleri ve marka bilinirliği
    (Hitit Üniversitesi, 2023) Kavas, Baki; Çakaröz, Kübra Müge
    Pazarlama biliminin günümüzde geldiği konuma bir anda ulaşmadığı açıktır. Bilhassa tüm sektörlerde de var olduğu gibi pazarlama bilimi de gelişen teknolojiye uyum sağlamıştır. Tüm bu teknolojik gelişmeler nedeni ile sosyal medya platformlarında da yer edinmiştir. Tüketicilerin İnternet sitelerinde geçirdiği süreler dikkate alındığında markalar vermek istedikleri mesajları hedef kitlelerine bu kanal ile ulaştırmayı amaçlamışlar ve başarılı olmuşlardır. Bununla birlikte yeni terimler oluşmuştur. Tüketiciler ulaşmak istedikleri tüm bilgilere hızlı bir şekilde erişebilmesine olanak sağlamıştır. Bir başka değinilmesi gereken nokta ise tüketiciler kazandıkları deneyim, hizmet ya da ürün ile alakalı düşüncelerini sosyal medya kullanıcıları ile paylaşabilme olanağı bulmuşlardır. Çalışmanın amacı; sosyal medya kullanılan reklam müziklerinin marka bilinirliliğine ve tüketici satın alma niyetine etkisini araştırmaktır. Müziğin çağrışımda bulunma ve ürün ya da markayı hatırlatma özelliği ile marka bilinirliğine etkisi olacağı ve marka bilinirliğinin de tüketici satın alma niyetinde etkisi olacağı düşünülmektedir. Analiz verileri Spss Statistics versiyon 26 programı kullanılarak Frekans analizi, Tanımlayıcı analiz yöntemi ve çapraz tablo analizi yapılarak açıklanmıştır. Anahtar Kavramlar: Pazarlama, reklam, sosyal medya, müzik, e-ticaret Bilim Kodu: 112701

| Hitit Üniversitesi | Kütüphane | Açık Bilim Politikası | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Çorum, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim