Yazar "Kaya, Abdullah Bedir" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Motives and consequences of online game addiction: A scale development study(Turkish Neuropsychiatric Society, 2018) Başol, Gülşah; Kaya, Abdullah BedirIntroduction: We aimed to develop the Online Game Addiction Scale (OGAS) and examine its properties. Methods: Three hundred and twenty-seven secondary school students (92% males and 8% females) participated in this study. A draft scale that included 69 items was used for assessing its validity and reliability. The exploratory factor analysis was used for assessing construct validity, and Cronbach’s alpha coefficient, Spearman–Brown split-half reliability, and test–retest reliability were used for assessing reliability. Results: After performing the exploratory analyses, a three-factor structure comprising 21 items was obtained, which explained the 59% of variance. The factor loads of the items ranged from 0.606 to 0.876. Reliability analyses revealed that Cronbach’s alpha coefficients ranged from 0.83 to 0.91, coefficients of the Spearman–Brown split-half reliability ranged from 0.88 to 0.94, and outcomes of the test–retest reliability ranged from 0.71 to 0.94. Conclusion: Our results revealed that OGAS is a valid and reliable tool that has adequate psychometric properties. © 2016 by Turkish Association of Neuropsychiatry.Öğe Öğretim Tasarımı Çalışmalarının İçerik Analizi: ADDIE Modeli Örneklemi(2017) Özerbaş, Mehmet Arif; Kaya, Abdullah BedirEğitim-öğretim süreçlerinin doğru bir şekilde tasarlanması için öğretim tasarımı modelleri kullanılmaktadır. ADDIE modeli, öğretim tasarımı modelleri içerisinde en bilinen örneği oluşturmaktadır. ADDIE; Analysis (Analiz), Desing (Tasarım), Development (Geliştirme), Implementation (Uygulama) ve Evaluation (Değerlendirme) kelimelerinin birleştirilmesinden oluşur ve sürecin hangi aşamalardan oluştuğunu açık bir şekilde gösterir. Bu araştırmanın amacı 2009-2015 yılları arasında ADDIE modeli referans alınarak yapılan çalışmaları incelemek ve teknolojik süreçlerle (uzaktan eğitim, eğitsel multimedya aracı geliştirme, eğitsel web sitesi vb.) olan ilişkisini ortaya çıkarmaktır. Bu araştırma nitel bir araştırmadır. Doküman taraması ile toplanan veriler, içerik analiziyle incelenmiştir. Elde edilen bulgulara göre çalışmaların %71’i teknolojik süreçlerle yüksek derecede ilgilidir. Çalışmaların %90’ı ders destek materyallerinin sınıf ortamında ya da çevrimiçi ortamlarda kullanılma süreciyle ve eğitim ortamlarının tamamen çevrimiçi hâle getirilmesi süreciyle ilgilidir. Çalışmalar birbirinden bağımsız 16 farklı alanda ve dokuz farklı ülkede gerçekleştirilmiştir. Bu durum ADDIE modelinin farklı kültürler ve farklı disiplinlerde rahatlıkla kullanılabileceğini göstermektedir. Uzaktan eğitim, eğitsel web sitesi tasarlama, interaktif materyal geliştirme gibi süreçlerde ADDIE modelinin hemen her alan için geçerli ve olumlu sonuçlar verdiği görülmektedir. Eğitim süreçlerini teknolojik süreçlerle birleştirmek isteyen araştırmacıların ADDIE modelini kullanabileceği anlaşılmaktadır.