Yazar "Koca, Emine" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe A research on ergonomic approaches of apparel designers(Springer Verlag, 2016) Koca, Emine; Kaya, ÖzlemIn today’s market environment where customer needs and wants change constantly, only designing products with technical excellence is not enough for the success of the firm. Ergonomic characteristics to meet the expectations of the customers like physical, psychological and affective comfort started to stand out in all kinds of products. In this regard, in terms of apparel ergonomics, it is important that apparel designers who are active in apparel production have ergonomic point of view. In this study in where it is aimed to evaluate ergonomic approaches of designers during the apparel designing process; assessment means which was prepared by researchers was applied to 135 designers who work in ready made garment industry in 2015 and operate in Istanbul, Bursa, Ankara and Corum cities. By analyzing the obtained data statistically, designers’ ergonomic approaches toward apparel design were evaluated and some suggestions were offered. © Springer International Publishing Switzerland 2016.Öğe On ergonomic perception(Springer Verlag, 2018) Koca, Emine; Kaya, ÖzlemErgonomics has developed as an application of knowledge accumulation in very different qualities that can improve the efficiency of human performance in different directions. Ergonomics which is also related to different branches of science covers a wide range of applications. Ergonomics has great importance in determining both sensual, perceptual and mental evaluations and anthropometric requirements of the user. The factors in perception must also be taken into account in the evaluation of the environment perceived by human being, making an ergonomic assessment in particular requires having an ergonomic perception in this sense. The perception of ergonomics can be achieved by acquiring knowledge or training in this field. This study was conducted to measure the perception of ergonomics. 220 active students in the Vocational High School of Technical Sciences and 342 employees working in garment enterprises participated in the study. As a result of the analyzes, it was revealed what the perceptions of the ergonomics of the students and employees participated in the study are, and some suggestions were made. © Springer International Publishing AG 2018.Öğe Yoğunlaşma çerçevesinde Türk tekstil ve hazır giyim sektörünün değerlendirilmesi(Asos Eğitim Bilişim Danışmanlık / Akademik İletişim, 2016) Koca, Emine; Kaya, ÖzlemPazar yoğunlaşması işletmeler için çok önemli bir kavramdır. Yoğunlaşma derecesi işletmelerin sektördeki davranışlarını ve pazarlama faaliyetlerini belirlemektedir. Yoğunluk arttıkça pazardaki rekabet şansı da o kadar azalmaktadır. Ülkemizdeki sektörlerin çok büyük bir kısmında yüksek yoğunlaşma görülmektedir. Bu durum Türkiye'deki birçok sektörün verimliliğini azaltmaktadır. Yoğunlaşma bir sektördeki üretim ve fiyatın az sayıda işletme tarafından kontrol edilmesidir. Pazar yoğunlaşması ise, belirli bir sektördeki işletmelerin sayısal veya büyüklük olarak dağılımını ifade etmektedir. İşletmeler piyasa gücünü ellerinde tutabilmek için yoğunlaşmaktadırlar. Bu durum, üretimin az sayıda ve birbirine yakın güçteki teşebbüslerin elinde yoğunlaştığı ve bunların herhangi birinin fiyat taktiğinin diğerlerinin pazar payını etkilediği "oligopolistic" yapılanmaların oluşumuna neden olmaktadır. Piyasa yoğunlaşma endeksleri, kolay hesaplanabilirler ve piyasanın ne kadar rekabetçi olduğuna ilişkin ipuçları verirler. Piyasada faaliyet gösteren işletme sayısının çokluğu ve bu işletmelerin birbirine denk olmaları oranında yoğunlaşma azalır ve rekabet artar. Piyasa yapısının rekabetçi olması ölçüsünde de, piyasada faaliyet gösteren işletmelerin piyasa değişkenlerini etkileme güçleri azalır. Bu nedenle piyasanın ne kadar rekabetçi olduğunun tespitinde piyasa yoğunlaşma oranlarının bilinmesi önemlidir Geçmişte olduğu gibi günümüzde de, ülkemizin ekonomik kalkınma süreçlerinde önemli rol oynamaya devam eden tekstil ve hazır giyim sektöründe oligopolleşmenin arttığı ve serbestleşmenin rekabet piyasası koşullarının oluşumunu sağlayamadığı görülmektedir. Bu çalışmada, TUİK 2012 yılı ekonomik faaliyet sınıflarındaki yoğunlaşma düzeyleri verileri çerçevesinde; tekstil ve hazır giyim sektöründeki yoğunlaşma oranları dikkate alınarak değerlendirmeler yapılmış ve öneriler getirilmiştir. Tekstil hazır giyim sektörü genel olarak değerlendirildiğinde, "suni veya sentetik elyaf imalatı" ve "dokusuz kumaşların ve dokusuz kumaştan yapılan ürünlerin imalatı" faaliyet alanları dışında düşük yoğunlaşma durumu dikkati çekmektedir. Bu durum bu sektörlerde yüksek rekabet olduğunu göstermektedir.