Başlık için listeleme
Toplam kayıt 6053, listelenen: 3109-3128
-
İlahiyat fakültesi öğrencilerinin Türk din mûsikîsi alanında derse giren kadın öğretim elemanları hakkındaki tutumları (Hitit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi örneği)
(Hitit Üniversitesi, 2018)Çalışmamızda, İlahiyat Fakülteleri’nde Türk Din Mûsikîsi alanında derse giren kadın öğretim elemanlarının öğrencilerin nezdinde dersin seçilmesi cihetindeki rolü başta olmak üzere, bu dersin kadın ve ya erkek öğretim elemanı ... -
İlahiyat fakültesi programlarındaki seçmeli dersler üzerine bir inceleme
(2011)Seçmeli dersler öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarına cevap vermesi açısından büyük önemiolan derslerdir. Ayrıca seçmeli dersler, öğrencilerin dünyada meydana gelen inanç ve düşünce alanıyla ilgili değişmelerden kaynaklanan ... -
İlahiyat Fakültesi son sınıf öğrencilerinin yaygın din eğitimine bakışları
(2011)Bu çalışmada, yaygın din eğitimi alanına birer eğitimci olarak katılacak olan İlahiyat Fakültesi öğrencilerinin, yaygın din eğitimine bakışları ve alana dâir görüşleri incelenmiştir. Yapılan inceleme, Türkiye’de eğitim ... -
İlaveli mecmua-i Cedîde'de yer alan nikâh ve talak ile ilgili fetvâların transkribi ve tahlili
(Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu tez, İlâveli Mecmua-i Cedîde'de (R. 1326, H. 1329, M. 1911) yer alan aile hukukunun evlenme (nikâh) ve boşanma (talak) ile ilgili fetvâlarını konu edinmektedir. Çalışma giriş ve üç bölümden oluşmaktadır. Temel amacımız, ... -
İlaveli Mecmua-ı Cedide‟de Feraiz İle ilgili fetvaların tahlili
(Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu tez, Osmanlı‟nın son döneminde Yakovalı Ali Mürteza tarafından derlenen İlaveli Mecmua‟-i Cedide isimli eserin feraiz bölümünü konu edinmektedir. İlgili bölümdeki Osmanlıca fetvalar transkripsiyon edilerek içerdiği ... -
İlâveli Mecmua-ı Cedide'de yer alan ibadetlerle ilgili fetvaların tahlili
(Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu çalışmada, şeyhülislamlık müsevvidlerinden Yakovalı (Kosova'da bir il) Ali el-Murtaza b. Zübeyir tarafından derlenerek meydana getirilmiş olan İlâveli Mecmua-ı Cedide isimli fetva kitabının İbadetler bölümü incelenmiştir. ... -
İletişimin Aracılık Rolü Bağlamında Örgüt Kültürünün Bireysel Performansa Etkisi: Ampirik Bir Çalışma
(Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Örgütsel iletişim, örgütlerde uyum, işbirliği ve denetim işlevini gerçekleştiren yönetsel ve örgütsel yapının en önemli unsurlarından biridir. Örgüt kültürü, bir örgütü diğer örgütlerden farklılaştırır, bundan dolayı örgüt ... -
İlk manzum tecvid eseri olan el-Kasîdetü'l-Hâkâniyye'nin tecvid ilmindeki yeri, önemi ve değerlendirilmesi
(Hitit Üniversitesi, 2020)Bu çalışmada Kur'an-ı Kerim'i usulüne uygun ve hatasız okuma alışkanlığı kazandıran, Allah'ın kitabını güzel bir şekilde tilavet edebilmek için gerekli olan yolu okuyucuya gösteren tecvid ilminin tarihsel gelişimine ... -
İlk Tunç Çağı Çanak-Çömlek Üretiminde Uzmanlaşma: Güneybatı Kapadokya’nın Uzmanlaşmış Üretim Örgütlenmesine İlişkin Yorumlar
(2020)Kapadokya’da mesleki uzmanlaşma Paleolitiğin son evrelerinden itibaren görülmektedir. Hammadde kaynaklarına ulaşılabilirlik nedeniyle gelişen bu sıradışı erken dönem örnekler dışında iş bölümü ve tam zamanlı uzmanlaşmanın, ... -
İlk Tunç Çağı’na tarihlenen Anadolu metalik çanak çömleğine ilişkin yeni bilgiler: Göltepe buluntuları
(2017)Göltepe, excavated under the direction of A. Yener between 1990 and 1993, and the Kestel Mine, whose excavation began in 1987, have both allowed us to review our knowledge about mining in the 3rd millennium B.C. Göltepe ... -
İlk Türkçe Kur’an tercümelerinde uhrevi yer adları
(Uluslararası Balkan Üniversitesi, 2011)Bu makalede Kur’an’da geçen uhrevi yer adlarının Türk dili tarihinde İlk Türkçe Kur’an tercümeleri olarak bilinen Kur’an tercümelerindeki karşılıkları üzerinde durulacaktır. Makalede yer adları bilimiyle ilgili bilgi ... -
İlköğretim 4. sınıf din kültürü ve ahlak bilgisi dersi ünitelerinin aktif öğrenme yöntemlerine göre işlenişi
(Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Son yıllarda dünya çapında yaygınlaşan, etkin bir eğitim sistemi haline gelen yaşayarak öğrenme olarak özetlenen aktif öğrenme yöntemleri, eğitim-öğretimde sıkça uygulanmaktadır. Aktif öğrenme yöntemleri öğrenme sürecinde ... -
İlköğretim din kültürü ve ahlak bilgisi öğretim programı ve ders kitaplarında birlikte/bir arada yaşama kültürü
(Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)Bu araştırma Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi öğretim programı ve ders kitaplarında farklı din mensupları ve İslam içerisinde olup da bazı farklı dini anlayışlara sahip Alevilerle birlikte/bir arada yaşama kültürünün ... -
İlm-i Umran’ın konusu ve yöntemi üzerine bir literatür analizi
(2013)İbn Haldun hem ele aldığı konu hem de bu konuya yaklaşımı bakımından dönemindeki pek çok düşünürden önemli farklılıklar taşır. Bu yüzden ortaya attığı yeni ilim İlm-i Umran, pek çok çalışmaya konu edilmiştir. İlm-i Umran'ın ... -
İmam hatip liseleri 9. ve 10. sınıf müfredatıyla bağdaştırılmış Arapça-Türkçe görsel sözlük örneği
(Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Ülkemizdeki dil öğretiminin zorluğunu okullarda gözlemlememiz üzerine bir çalışma yapılmasına karar verilmiştir. Bu tez çalışması da, öğrencilerin Arapça derslerinde kelimeleri sözlükten kolay bulup öğrenebilmeleri için ... -
İmam Hatip Lisesi Öğrencilerinde Okul Aidiyet Duygusu (Çorum Örneği)
(2019)Temel amacı, imam hatip lisesi (İHL) öğrencilerinde okul aidiyet duygusunun incelenmesi olan bu araştırma, 2018-2019 öğretim yılında Çorum il merkezinde bulunan imam hatip liselerinde öğre-nim görmekte olan 276 öğrenci ... -
İmam hatip lisesi öğrencilerinin benlik saygısı düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi
(Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu araştırmada Çorum İl Milli Eğitim Müdürlüğü' ne bağlı İmam Hatip Liseleri'nde eğitim görmekte olan 12. Sınıf öğrencilerinin benlik saygısı düzeyleri bazı değişkenler açısından analiz edilmiştir. Araştırmanın evrenini ... -
İmam hatip okullarında kurum kültürü (Kastamonu ili örneği)
(Hitit Üniversitesi, 2023)Bu çalışmada; Kastamonu ili imam hatip liselerinde ve imam hatip ortaokullarında görev yapan öğretmen ve yöneticilerin imam hatip okullarındaki kurum kültürüne ilişkin görüşleri ve algıları ele alınmıştır. Bu nedenle imam ...