Ara
Toplam kayıt 12, listelenen: 1-10
İsmet İnönü döneminde Türkiye'de milli eğitim ve ideoloji (1938-1950)
(Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)
Bu çalışma, İsmet İnönü'nün cumhurbaşkanlığı yaptığı 1938-1950 yılları arasında Türkiye'de milli eğitim ve ideoloji ekseninde siyasal iktidar tarafından gerçekleştirilen çalışmaların, dönemin resmi ideolojisi olan Kemalizm'in ...
Alevilikte gönül eğitimi ve model kişilik olarak Hüseyin Doğan Dede
(Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)
İslâm'ın yorumlarının; sosyolojik ve kültürel kaynaklı nedenlere bağlı olarak yorumlama farklılıkları gösterdiği ve tarihsel süreçlerde de farklı yorumlamalar ve yaşanmışlıklarla ele alındığı su götürmez bir gerçekliktir. ...
Değerler eğitimi açısından Kutadgu Bilig
(Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)
Değerler, bir toplumun temelini oluşturan yapı taşlarıdır. Nesilden nesile çeşitli yollarla aktarılarak toplumların günümüze kadar varlığını devam ettirmelerini ve toplumların sanat, bilim, teknik, sağlık gibi birçok alanda ...
Türkiye'de eğitim ile ekonomik büyüme arasındaki ilişkinin analizi
(Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)
İnsanların ihtiyaçlarının kıt kaynaklarla karşılanması sürecinde üretim faktörlerinin tam ve etkin kullanılması gerekmektedir. Ekonomik büyüme ve refah artışı sağlamak için ise faktör verimliliklerinin arttırılması önem ...
Millet-i Müsellâha'dan Mekteb-i Müsellâha'ya erken Cumhuriyet Döneminde yazılan bir risalede mekteb, maârif ve militarizm
(Mehtap Yüksel, 2013)
Bu makalede Osmanlı İmparatorluğu'nun son dönemleriyle Erken Cumhuriyet döneminin gözde kavramlarından olan "millet-i müsellâha" ile eğitim arasındaki ilişki üzerinde durulmuştur. Çalışmamızın dayandığı eser Cumhuriyet'in ...
Osmanlı İmparatorluğu’nda eğitim-kültür politikaları yoluyla Bektaşilik ve Kızılbaşlığı tasfiye girişimleri (1826 sonrası)
(Gazi Üniversitesi Türk Kültürü ve Hacı Bektaş Veli Araştırma Merkezi, 2015)
Modernleşmenin Avrupa’da ve Asya’da yaygınlaştığı bir dönemde Osmanlı İmparatorluğunda da siyasi, askerî, dinî, ekonomik ve kültürel hayatın hemen her alanında ciddi değişim ve dönüşümler yaşanmaya başlanmıştır. Modernleşme, ...
Ergenlere yönelik din eğitiminde hayatın anlamı (İmam hatip liseleri düzce örneği)
(Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)
Bu araştırmanın amacı genel hatlarıyla ergenlerde hayatın anlamı kavramını açıklayarak, ergenin anlamlı bir hayat sürmesinde din eğitiminin etkisini incelemektir. Bu nedenle çalışmanın amacına uygun olarak ergenlerin ...
Dindarlığın evlilik doyumu üzerindeki etkisinin araştırılması
(Hitit Üniversitesi, 2021)
Evlilik doyumu, eşlerin kendi evliliklerini genel olarak değerlendirdiğinde, evliliklerinden elde ettikleri hissi durum ve evliliklerine dair zihinsel algıları olarak tanımlanabilir. Cinsiyet, yaş, evlenme yaşı evlilik ...
Atatürk'ün Halkçılık politikasında halkevlerinin yeri ve önemi (1932-1938)
(Hitit Üniversitesi, 2018)
Atatürk'ün Halkçılık Politikasında Halkevlerinin Yeri ve Önemi (1932-1938) konulu bu çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Çalışmada, iki ana tema ele alınmış olup, birincisi Atatürk'ün halkçılık anlayışı ve politikası, ikincisi ...
İmparatorluğun Kayıp Nesli: Cezmi Vakası
(2021)
Osmanlı İmparatorluğu modernleşme çabaları kapsamında Batı’ya yönelince devlet işleri kadar bireysel ve toplumsal konular da bu durumdan etkilenir. Özellikle eğitim politikasındaki yenilikler, çocukların ve gençlerin ...