Başlık için İlahiyat Fakültesi listeleme
Toplam kayıt 282, listelenen: 62-81
-
Family and school influences on youths' behavioral and academic outcomes: Cross-level lnteractions between parental monitoring and character development curriculum
(Routledge, 2017)The authors examined the joint (interactive) roles of the Second Step curriculum (a validated social-emotional learning and bullying prevention program; Committee for Children, Seattle, WA) and parenting practices on ... -
Farabi'nin medeniyet tasavvuru ve kurucu metni olarak -İhsâu'l-Ulum- adlı eserinin tahlili
(2015)Farabi, İslam felsefesinin Meşşai (peripatetic) akımının kurucu âlimidir. İslamiyet'in o dönemdeki önemli kültür ve medeniyetlerle yüzleşmesi ve kendine özgü bir bilgi-bilim tasavvuru kurgulaması, ilimler tasnifi yapması ... -
Fârâbî ve İbn Sînâ'ya göre meâd meselesi
(2010)Bu çalışmada insanî nefislerin bedenden ayrılışı sonrası durumu Fârâbî ve İbn Sînâ’ya göre incelendi. Bu iki düşünürü seçmedeki maksadımız, Meşşâî ekole mensup olmaları ve düşüncelerinin benzer ve farklı yönlerini ortaya ... -
Fecr Suresinin 27-30. Ayetlerinin (Nefs-i Mutmainne) anlaşılma sorunları üzerine
(2015)Fecr suresinin 27. ayetinde geçen “Ey huzura eren nefis” ifadesinde hitabın kime olduğuna dair bazı tartışmalar mevcuttur. Buna göre hitabın, surenin insicamı dikkate alınarak müşriklere dönük bir hitap olması gerektiği ... -
" Felsefe Mecmuası " üzerine bir araştırma
(Çankırı Karatekin Üniversitesi, 2015-11)Bu çalışmada, Türkiye’de yayımlanan ilk felsefe dergilerinden biri olan Felsefe Mecmuası’nın yayın hayatına giriş serüveni, metin olarak organizasyonu ve fiziksel görünümü araştırılmıştır. Ayrıca, dergideki felsefî metinlerin ... -
"Felsefesiz ilahiyat" mümkün mü?
(Türkiye Yazarlar Birliği Vakfı, 2016)Felsefi disiplinlerin bireysel, toplumsal unsurları inceleyip, kişinin kendini tanıma süreci ile Rabbini de tanıyacağını, kendisiyle barışık bir nesil yetiştirmeye katkı sağlayacağını vurgulamak gerekir. Felsefi ... -
Fethî’nin manzum Menâzil-i Hacc’ı
(2020)Hac literatürü arasında bulunan türlerden biri de menâzil-i hac olarak adlandırılan eserlerdir. Bu tür eserlerin yazılma amacı, hac güzergahları ve bu güzergahlarda bulunan menziller hakkında izlenimleri paylaşmak, bilgi ... -
Fezâyî’nin Çihil-nâm-ı Manzûm adlı Havâss-ı Esmâ-i Hüsnâ Mesnevisi
(Cumhuriyet Üniversitesi, 2018)Öz: Türk-İslam edebiyatı, dinî türler bakımından oldukça zengindir. Yapılan araştırmalarda birçok tevhid, münâcât, naʻt, mevlid, hilye, hicret-nâme, şefâʻat-nâme, miʻrâciye, kısasü’l-enbiyâ, ramazaniye ve esmâ-i hüsnânın ... -
Four Motivations of Conversion to Islam: Japanese Muslims
(Erciyes Üniversitesi, 2022)In this study, the phenomenon of conversion is analysed in the context of the experiences of Japanese Muslim converts. The purpose of this study is to understand the processes leading to conversion to Islam among Japanese ... -
Gaylân ed -Dimeşkî
(Mana Yayınları, 2019)Gaylân b. Müslim ed- Dimeşkî en-Nebâtî el-Kıptî, kader konusundaki tartışmalarda Ma’bed el-Cühenî’den sonra gelen ikinci isim olarak bilinmektedir. Künyesinde Kıptî olmasının özellikle yermek amacıyla vurgulandığı ifade ... -
Geçmiş, şimdi ve gelecek: gerçekten zaman var mı?
(Düşünbil, 2018-06)“Zaman nedir?” diye sorduğumuzda aslında zamanın bir var olma gerçeğinden yola çıktığımızı söyleyebiliriz. Zamanın ne olduğu problemi dış dünyada var olduğu düşünülen bir zaman gerçekliğinden hareketle tartışılmıştır. Peki ... -
Gençlerin dindarlık algısı üzerine uygulamalı bir çalışma -Samsun il merkezi örneği-
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2014)Bu araştırmada, Samsun il merkezinde ikamet etmekte olan 14-21 yaş arası ergenlerin/gençlerin dini yönelimlerinin, cinsiyete, Samsun’da ikamet edilen semte ve sosyo-ekonomik tabakaya göre farklılaşıp farklılaşmadığı ... -
Gençlik ve aile içi iletişim – Çorum Anadolu İmam Hatip Lisesi örneği
(Hitit Üniversitesi, 2016)Sosyal bilimlerin en önemli konularından birisi olan aile içi iletişim ve ergenlik dönemi bu çalışmada imam hatip lisesi öğrencileri bağlamında ele alınmıştır. Çalışmamız 2015-2016 Eğitim öğreti yılında Çorum Anadolu İmam ... -
Gerekçelendirme, epistemik seviyeler ve kesin bilgi: Farabî ve Chisholm karşılaştırması
(2010)“Gerekçelendirme, doğru inancı bilgi yapar mı?” ve “Kesin bilgi mümkün müdür?” soruları epistemolojinin temel tartışmalarıdır. Chisholm bunlara “epistemik seviyeler” kavramsallaştırması ile cevap verir ve bilginin kesinlik ... -
Gettier ve bilgide şans unsuru
(Türk Felsefe Derneği/ TUFED, 2009)Knowledge is traditionally defined as justified true belief. Gettier argue that the three components don't constitute necessary and sufficient conditions for the truth of the proposition that S knows that p. Gettier present ... -
Globalizm ve İslam; Meydan okumalar ve beklentiler
(Canik Belediyesi Yayınları, 2011)Bu çalışmada, öncelikli olarak küreselleşme olgusuyla birlikte kullanımda olan küresellik, kürselcilik, küre-yerelleşme kavramları arasında analitik bir ayrıştırma yapılarak, küreselleşme konusuna yönelik anlama biçimimizi ... -
Göç ve din üzerine
(Transnational Press London, 2020)Göçün birçok yönden insan hayatı üzerinde etkisi bulunmaktadır. Göç eden insan, tüm hayatını değiştirmeye niyet etmekte, yeni bir hayata başlamayı göze almaktadır. Yeni çevrenin değişik şartları, orada edinilen kazanımlar ... -
Göçmenlerin kimlik arayışı; Avrupalı Türkler örneği
(Hitit Üniversitesi, 2016-11-20)Bu çalışmada, Avrupalı Türkler deneyiminde birinci, ikinci, üçüncü ve sonraki kuşak neslin sosyal kimlik tanımlamalarının, çifte-bilinç kavramsallaştırması merkeze alınarak, tek-bilinç, çifte-bilinç, tek-bilinç kavramsallaştırması ... -
Gülme üzerine bir deneme: Bergson ve Freud
(Türk Felsefe Derneği Yayını, 2020)İnsan güler. Bu basit cümlenin arkasında birçok sorunun gizlendiğini görebiliriz. “İnsan neden güler?”, “Gülmek insana has bir eylem midir?”, “Gülmenin nedeni sadece komik olan mıdır?”, “Gülmek nasıl bir davranıştır?”, ... -
Günümüz İran Şiiliğinde kutsal gün ve geceler
(Ahmet İshak Demir, 2017)Mezhepler, belli bir coğrafyada ve zaman diliminde ortaya çıksa da farklı kültür ve havzalarla karşılaştıkça bulunduğu yerin kalıbını alarak gelişip farklılaşmaktadır. Her din/mezhep için sembol ifade eden önemli zaman ...