Aile şirketleri yönetiminde devir ve yeni neslin yetiştirilmesi: Çorum saha çalışması
Citation
Uslu, M. (2011). Aile şirketleri yönetiminde devir ve yeni neslin yetiştirilmesi: Çorum saha çalışması (Yüksek Lisans Tezi).Abstract
Tüm dünya ekonomilerinde, firmaların büyük kısmını oluşturan aile şirketleri ülke ekonomilerine katkı boyutunda da en büyük lokomotiftir. Aile şirketlerinin bu denli büyük boyutlarda ekonominin içinde olması, bu konu üzerinde durmayı gerektirmiştir. Aile şirketlerinde yaşanan devir süreci sıkıntıları, yöneticilerin devir konusundaki düşünceleri, isteksizlikleri aile şirketlerinin geleceklerini tehdit etmektedir. Globalleşen, pazara ulaşma açısından küçük bir köy haline gelen dünyada aile işletmelerinin etkin bir devir sürecini yönetebilmesi şarttır. Aile şirketleri yönetiminin profesyonelce yapılmaması, büyüyen şirketlerin kurumsallaşma sürecini başaramamaları aile şirketlerinin büyük problemleridir. Planlama sürecinde devrin önemini kavrayamayan, şirketin yeni nesile devredilmesinde etkin davranamayan aile şirketleri maalesef uzun ömürlü olamamaktadır. Aile şirketlerinin üçte biri 2. nesile aktarılabilmekte iken 2.nesilden 3.nesile ise ancak bu şirketlerin yarısı devredilebilmektedir. Bu çalışmada aile işletmelerinde yaşanan sorunlar irdelenmiş, devir sürecinde karşılaşılan sorunlar ve yöneticilerin devir konusuna olan yaklaşımları araştırılmıştır All the national economies on the world, large extent of firms formed up by the family businesses and also this firms the best contributors for national economies as a locomotive.Because of the family businesses have importance for the economies, it was required studies about this topic. Unwillingness of the manager for revolving and difficulties in the revolving process of family businesses threat to future of family businesses. Effective revolving process is a necessity in the globalizing and world that thinking as a small village about finding market. The biggest problems of family businesses are because of their managing don?t be managed professionally and uninstitutionalization.Family businesses which doesn?t understand importance of revolving process and making ineffective revolving to next generation, unfortunately haven?t be long life. Research have shown that less than 1/3 of family businesses can succeed from first to second generation; and only half of them are able to see the 3rd.In this study, difficulties in the managing of the family businesses are explored, problems that living in revolving process and manager?s approaches about revolving are examined