Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBayramoğlu, Gökben
dc.contributor.authorBoyacı, Ahmet
dc.date.accessioned2019-03-25T09:48:02Z
dc.date.available2019-03-25T09:48:02Z
dc.date.issued2017
dc.date.submitted2017-05-15
dc.identifier.citationBoyacı, A. (2017). Öğretmenlerin algılanan örgütsel destek ve örgütsel özdeşleme düzeylerinin veri madenciliği ile analizi (Yüksek Lisans Tezi).en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11491/254
dc.description.abstractAlgılanan örgütsel destek, çalışanların örgütleri tarafından değer görerek kendilerini güvende hissetmeleridir. Çalışanların kendi örgütleri tarafından desteklendiklerine yönelik algılarının, iş performanslarını ve örgütlerine olan duygusal bağlılıklarını arttırdığı varsayılmaktadır. Örgütsel özdeşleşme ise çalışanların örgütlerine olan psikolojik bağlılıklarıdır. Örgütsel özdeşleşmenin performans ve örgütsel vatandaşlık davranışıyla pozitif, işten ayrılma niyetiyle negatif ilişkili olduğunu söylemek mümkündür. Bu çalışmada, algılanan örgütsel desteğin ve örgütsel özdeşleşmenin öğretmenler üzerindeki etkisinin belirlenmesi için Çorum'da farklı okullarda görev yapan 346 öğretmene konu ile ilgili anketler uygulanarak elde edilen sonuçlar veri madenciliği yöntemlerinden kümeleme ile değerlendirilmektedir.en_US
dc.description.abstractIf the employees see value by their organizations and they feel safe themselves, it is defined as perceived organizational support. Positive perceptions of employees related to organizational support are assumed to improve business performance and increase emotional commitment. Organizational identification is defined as a psychological dependence of employees to their organizations. It is possible to say that the organizational identification has a positive relationship with performance and organizational citizenship behavior and it has a negative relationship with intention of quitting the job. In this study, perceived organizational support and organizational identification surveys are implemented to 346 teachers who work in Çorum to determine the effects of perceived organizational support and organizational support on teachers and the results are evaluated by using clustering which is one of the data mining methods.en_US
dc.description.tableofcontentsİÇİNDEKİLER -- ÖZET , İ -- ABSTRACT , İİ -- İÇİNDEKİLER , İİİ -- TABLOLAR , Vİ -- ŞEKİLLER , Vİİ -- ÖNSÖZ , İX -- GİRİŞ , 1 -- BİRİNCİ BÖLÜM -- ALGILANAN ÖRGÜTSEL DESTEK -- 1. ALGILANAN ÖRGÜTSEL DESTEK KAVRAMI, 2 -- 2. ALGILANAN ÖRGÜTSEL DESTEK KURAMLARI , 4 -- 2.1. Karşılıklı ilişki (Karşılıklılık Normu) Kuramı: , 4 -- 2.2. Örgütsel Destek Kuramı , 5 -- 2.3. Sosyal Değişim Kuramı , 5 -- 3. ALGILANAN ÖRGÜTSEL DESTEĞİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER , 6 -- 3.1. Örgütsel Faktörler , 6 -- 3.1.1. Örgütsel adalet , 6 -- 3.1.2. Dağıtım adaleti , 8 -- 3.1.3. Etkileşim (işlem-prosedür) adaleti , 8 -- 3.1.4. Yönetici desteği , 8 -- 3.1.5. Örgütsel ödüller ve iş koşulları , 9 -- 3.1.6. İnsan kaynakları uygulamaları , 10 -- 3.2. Bireysel Faktörler , 11 -- 3.2.1. Demografik özellikler , 11 -- İKİNCİ BÖLÜM -- ÖRGÜTSEL ÖZDEŞLEŞME -- 1. ÖRGÜTSEL ÖZDEŞLEŞME KAVRAMI , 13 -- 2. SOSYAL KİMLİK KURAMI, 16 -- 3. ÖRGÜTSEL ÖZDEŞLEŞME MODELLERİ , 17 -- 3.1. Kreiner ve Ashfort’ un Geliştirdiği Özdeşleşme Modeli , 17 -- 3.1.1. Özdeşleşmeme , 18 -- 3.1.2. Kararsız Özdeşleşme , 18 -- 3.1.2. Yansız Özdeşleşme , 19 -- 3.2. R.Craig Scott, R.Steven Corman ve George Cheney Tarafından Geliştirilmiş Yapısal Özdeşleşme Modeli, 20 -- ÜÇÜNCÜ BÖLÜM -- VERİ MADENCİLİĞİ -- 1. VERİ MADENCİLİĞİNE GENEL BAKIŞ , 21 -- 2. VERİ MADENCİLİĞİ MODELLERİ , 23 -- 2.1. Sınıflama ve Regresyon , 24 -- 2.2. Kümeleme , 27 -- 2.2.1. Kümeleme analizi teknikleri , 27 -- 2.3. Birliktelik Kuralları ve Ardışık Zamanlı Örüntüler , 29 -- DÖRDÜNCÜ BÖLÜM -- LİTERATÜR ARAŞTIRMASI -- 1. ALGILANAN ÖRGÜTSEL DESTEK İLE İLGİLİ LİTERATÜRDEKİ ÇALIŞMALAR , 31 -- 2. ÖRGÜTSEL ÖZDEŞLEŞME İLE İLGİLİ LİTERATÜRDEKİ ÇALIŞMALAR , 34 -- 3. VERİ MADENCİLİĞİ İLE İLGİLİ LİTERATÜRDEKİ ÇALIŞMALAR , 37 -- BEŞİNCİ BÖLÜM -- ALGILANAN ÖRGÜTSEL DESTEK VE ÖRGÜTSEL ÖZDEŞLEŞME’NİN DEMOGRAFİK ÖZELLİKLERLE İLİŞKİSİNİN VERİ MADENCİLİĞİ İLE ANALİZİ -- 1. ARAŞTIRMANIN AMACI VE ÖNEMİ , 41 -- 2. ARAŞTIRMANIN YÖNTEMİ, TEKNİĞİ VE UYGULAMADA KULLANILAN PROGRAM , 41 -- 3. ARAŞTIRMANIN GÜVENİLİRLİĞİ , 43 -- -- 4. VERİ MADENCİLİĞİ UYGULAMASI , 44 -- 4.1. Algılanan Örgütsel Destek Düzeyinin Veri Madenciliği İle Analizi , 46 -- 4.2. Örgütsel Özdeşleşme Düzeyinin Veri Madenciliği İle Analizi , 56 -- SONUÇ VE ÖNERİLER , 66 -- KAYNAKÇA , 69 -- EKLER , 79 -- EK- 1: ALGILANAN ÖRGÜTSEL DESTEK ANKETİ , 79 -- EK- 2: ÖRGÜTSEL ÖZDEŞLEŞME ANKETİ , 80 --en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherHitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAlgılanan Örgütsel Desteken_US
dc.subjectÖrgütsel Özdeşleşmeen_US
dc.subjectKümelemeen_US
dc.subjectVeri Madenciliğien_US
dc.titleÖğretmenlerin algılanan örgütsel destek ve örgütsel özdeşleme düzeylerinin veri madenciliği ile analizien_US
dc.title.alternativeAnalysis of teachers' perceived organizational support and organizational identification levels by data miningen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentHitit Üniversitesi, Sosyal Blimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster