İmam-hatip lisesi öğrencilerinin sorun ve beklentileri (Çorum örneği)
Citation
Çalışkanoğlu, Ş. (2018). İmam-hatip lisesi öğrencilerinin sorun ve beklentileri (Çorum örneği) (Yüksek Lisans Tezi).Abstract
İmam Hatip Liseleri, dini görevleri icra edecek din görevlilerinin doğru bilgi ile yetiştirilmesini sağlayan bir okul olmanın yanında, yüksek öğrenim programlarına hazırlayıcı eğitim veren de bir okuldur. 1924 yılından itibaren ülkenin siyasi ve sosyal atmosferinden etkilenen İmam Hatip Liseleri farklı isimlerle varlığını devam ettirerek günümüze kadar gelmiştir. İmam Hatip Liselerinin günümüze kadar varlığını devam ettirmesinin en önemli nedeni halkın din eğitimi talebidir. Ortaöğretim düzeyindeki öğrencilere fen ve sosyal derslerin yanında din eğitimi derslerini verme açısından alternatif bir okul olmanın yanında, din eğitiminin en doğru ve sağlıklı bir şekilde verilmesi açısından da İmam Hatip Liseleri ülkemizde önemli bir misyonu üstlenmektedir. İmam Hatip Liselerinin nitelik olarak gelişimine katkı sağlamak amacı ile yaptığımız çalışma iki bölümden oluşmaktadır. Bu çalışmanın birinci kısmında İmam-Hatip Liselerinin ülkemizdeki tarihi serüvenine dikkat çekmekle birlikte; ikinci kısmında İmam Hatip Liselerinde eğitim-öğretim gören öğrencilerin beklenti ve sorunları tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırmamızın örneklemi, Çorum il merkezinde bulunan Buharaevler Kız Anadolu İmam-Hatip Lisesi ve Şehit Erol Olçok Anadolu İmam Hatip Lisesinde öğrenim gören 9, 10, 11 ve 12. sınıf öğrencilerinden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak geliştirilen anket 255 öğrenciye uygulanmıştır. Ankete katılan öğrencilerin kişisel bilgilerini ve öğrenim sürecindeki beklenti ve sorunlarını tespit etmeye yönelik sorular sorulmuştur. Anket yolu ile elde edilen veriler SPSS programı ile çözümlenmiştir. Besides being institutes that raise religious functionaries -who will perform the religious tasks-with right information, Imam Hatip High Schools also provide their students with the necessary education for preaparing for higher education progrms. Form 1924 on having been influenced by the political and social atmosphere of the country, Imam Hatip High Schools have continued their existence in different names until today. The most significant reason why these schools still exist is the people's demand for religious education. In addition to being alternative schools that give science and social lessons together with religious ones to secondary education students, Imam Hatip High Schools also undertake an important mission from the point of view that they give religious education in the most accurate and reliable way. This study, aiming to contribute to the development of Imam Hatip High Schools in terms of quality, consists of two parts. In the first part of this study, the historical adventures of the religious vocational high schools in our country is mentioned. In the second part the expectations and problems of the students studying in these schools are aimed to to be identified. The sample of the research consists of two schools' students from grade 9 to 12 in the center of Çorum. The schools are Buharaevler Anatolian Vocational High School for girls and Şehit Erol Olçak Anatolian Religious Vocational High School. The survey imporev as a tool for collecting data was applied to 255 students. Some questions were asked to students identifying some personal information and their problems and expectations in the process of education. Data collected through the survey was analysed with SPSS program.