Kriz dönemlerinde işletmelerin çalışanlara yönelik kariyer yönetimi uygulamaları üzerine bir araştırma: Çorum il örneği
Citation
Cebeci, İ. (2015). Kriz dönemlerinde işletmelerin çalışanlara yönelik kariyer yönetimi uygulamaları üzerine bir araştırma: Çorum il örneği (Yüksek Lisans Tezi).Abstract
Küreselleşme ve iletişim teknolojilerinin gelişmesi ile birlikte işletmeler, eskiye oranla çok kısa aralıklarla ekonomik krizlerin etkisi altına girmektedir. Krizin oluşum nedenleri her zaman ekonomik faktörlerden kaynaklanmayabilmektedir. İşletmenin normal faaliyet sürecini olumsuz etkileyen her durum, işletme içerisinde krize neden olabilmektedir. Kriz dönemlerinde işletmelerin alacakları önlemler ve uygulayacakları stratejiler, işletmenin varlığının sürdürülebilmesi açısından hayati önem taşımaktadır. Özellikle işletmelerin kriz dönemlerinde personele yönelik uyguladıkları yöntemler, tutum ve davranışlar işletmenin geleceğini etkilemektedir. İşletme içerisinde kariyer yönetimi uygulamaları ile personele yönelik eğitim, işletmeye bağlılığı artırıcı motivasyon ve kariyer fırsatları sunan insan kaynakları politikaları bu süreci yönlendirmede yardımcı olmaktadır. İşletmelerde kriz döneminde akla gelen ilk çözüm "işçi çıkartma" uygulamasıdır. İşletmelerin zor durumdan kurtulmasını sağlayacak yeni fikir ve yöntemleri geliştirmek için sahip olunan en önemli kaynak ise insan kaynağıdır. Bu nedenle işletmelerin, kriz yönetimi ile insan kaynakları politikalarının birlikte değerlendirilmesi gerekmektedir. Bu araştırmanın amacı işletmelerin kriz anında personele ilişkin olarak uygulanan kariyer yönetimi politikalarının saptanmasındır. Bu keşifsel araştırmada Çorum OSB Bölgesinde bulunan 50 den fazla çalışanı olan 58 işletmenin yöneticileriyle yaptığımız anket çalışması ile kriz döneminde, kariyer yönetimi uygulamalarının işletmeye ve çalışanlar üzerine etkileri, yüzde ve frekans analizleri tablolar halinde gösterilmektedir. With the globalization and development of communication technologies, businesses now fall under the influence of the economic crisis at very short intervals compared to the past. Saying that, crisis may not always be the causes of the financial factors. Any situation undermining the actual operating time may lead to the financial crisis within the businesses. Measures to be taken as well as the strategies during the crisis are vital for the continuity of businesses. Methods, attitudes and behaviors towards the staff affect the future of the businesses. Training the staff through the practices of career management, company's commitment to enhance motivation andfurther human resource policies providing career opportunities help in directing the process. The very first solution that comes to mind in businesses during the crisis is exporting staff. Personnel are the most important resources that provide with the new ideas and methods to recover the businesses from difficult situations. It is therefore crucial for businesses to assess crisis management simultaneously with the human resources policies. This research aims to determine the career management policies of businesses towards the personnel in the moment of crisis. In this explorative work, through the questionnaire undertaken with the directors of 58 businesses with over 50 personnel, analysis of percentage and frequency related to the effects of career management on the businesses and personnel in the moment of crisis is shown in the form of tables.