Bayan din görevlisinin imajı ve mesleğini temsil gücü - Çorum örneği
Citation
Hacıismailoğlu, L. (2017). Bayan din görevlisinin imajı ve mesleğini temsil gücü - Çorum örneği (Yüksek Lisans Tezi).Abstract
Bu çalışma, kadınları dini yönden aydınlatma konusunda çalışan bayan din görevlilerinin halkın gözündeki imajını, mesleği temsil gücünü ortaya çıkarmayı ve sunulan din hizmetinin artı ve eksilerini ortaya koyarak daha kaliteli bir hizmet anlayışının oluşturulmasına katkı sağlamak amacıyla yapılmıştır. Çalışmamız giriş ve üç bölümden oluşmaktadır. Giriş bölümünde çalışmanın konusu, amacı ve yöntemi üzerinde durulmuştur. Birinci bölümde Diyanet İşleri Başkanlığı, din hizmeti ve din görevlisi tanımı yapılarak, bayan din görevlilerinin hizmet alanları ve görev aldıkları birimler hakkında bilgi verilmiştir. Ayrıca bu bölümde din görevlisinde bulunması gereken nitelikler ilim, hikmet, hayr ve tebliğ başlıkları altında açıklanmıştır. Uygulama yaptığımız İkinci bölümde ise, Çorum'da 650 yetişkine sosyal ve kültürel farklılıklar gözetilmeksizin anket uygulaması yapılarak analizlerden elde edinilen sonuçlar, tablolar halinde yorumlarıyla birlikte verilmiş, elde edilen bulgular daima diğer çalışmaların sonuçları ile karşılaştırılmak suretiyle genellemelere ulaşılmaya çalışılmıştır. Üçüncü bölümde ise araştırmada çıkan sonuçlar genel olarak değerlendirilmiştir. Sonuçta, bayan din görevlileri mesleki bilgi, uygulama ve yaşayış bakımından genel itibariyle mesleklerini temsil etme gücüne sahip olsalar da toplum tarafından istenen düzeyde anlaşılamadığı ve tanınmadığı kanaatine varılmıştır. This study aims to find out the image of women religious officials, who works for the enlightening of women on religious field, in the mind of people and their representative power of their profession. At the same time this study was made to contribute to create a more qualified service understanding by presenting the negative and positive sides of given religious service. Our study is consist of an introduction and three chapters. In the introduction, the topic, aim and the method of the study has been discoursed. In the first chapter, the definitions of Directorate of Religious Affairs, religious service and religious official has been made. Then, information about the service field of women religious officials and the department which they participate in. Furthermore, in this section the qualifications which religious officials must have, have been explained under the knowledge, wisdom, benevolence and advice titles. In the second section, which we made a field research, a questionnaire has been made on 650 adult by ignoring social and cultural differences. Then, results which was obtained by analyses have been given as tables together with their comments. Finally, some generalisations have been made by making comparisons with the results of other studies. In the third chapter, the results which obtained from the researches have been generally evaluated. As a conclusion, it is understood that women religious officials are not satisfactorily understood and recognised by community, even though they generally have the representative power of their occupation in terms of professional knowledge and practice in daily life.