Mesleki ve teknik anadolu liselerinde muhasebe eğitiminin mevcut durumu, muhasebe eğitiminden beklentiler ve karşılaşılan sorunlar: Çorum ili örneği
Citation
Aydoğan, B.(2018). Mesleki ve teknik anadolu liselerinde muhasebe eğitiminin mevcut durumu, muhasebe eğitiminden beklentiler ve karşılaşılan sorunlar: Çorum ili örneği (Yüksek Lisans Tezi).Abstract
Küreselleşmenin etkisiyle, teknolojide yaşanan hızlı gelişmeler sonucunda sanayileşme ve ticaretin gelişmesi ile nitelikli insan gücüne duyulan ihtiyaç gün geçtikçe hızla artmaktadır. Nitelikli insan gücü eğitiminin ilk adımı ortaöğretim kurumları tarafından verilen mesleki ve teknik eğitimdir. Ortaöğretim kurumlarında muhasebe eğitiminden bahsedildiği zaman akla gelen eğitim kurumu Mesleki ve Teknik Anadolu Liseleridir. Yapılan çalışmanın birinci bölümünde mesleki eğitim ve muhasebe eğitimi hakkında genel bilgilere yer verilmiştir. İkinci bölümde, Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Muhasebe ve Finansman Alanı hakkında genel bilgiler ve muhasebe eğitiminde karşılaşılan sorunlar hakkında bilgiler verilmiştir. Son bölümde ise Mesleki ve Teknik Anadolu Liseleri'nde verilen muhasebe eğitimi ile ilgili öğrencilerin görüşlerini ortaya koymak amacı ile Çorum ili ve ilçelerinde Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Muhasebe ve Finansman alanı öğrencilerine anketler uygulanmış ve uygulama sonuçları ile değerlendirmelere yer verilmiştir. Hazırlanan anketler 2016-2017 öğretim yılında Çorum il ve ilçelerindeki Mesleki ve Teknik Anadolu Liseleri'nde Muhasebe ve Finansman bölümünde okuyan öğrencilere uygulanmıştır. Geçerli sayılan 160 anketten edilen veriler SPSS programı ile analiz edilerek yorumlanmıştır. Influenced by globalization, with the development of industrialization and trade the need for qualified human power is increasing day by day. The first step in qualified human resource training is vocational and technical education provided by secondary education institutions. Vocational and Technical Anatolian High School is the educational institution that comes to mind when accounting education is mentioned in secondary education institutions. In the first part of the study, general information about vocational education and accounting education was given. In the second part, general information about Vocational and Technical Anatolian High School Accounting and Finance Area and the problems encountered in accounting education were given. In the last part, the aim was to reveal the opinions of the students about the accounting education given in the Vocational and Technical Anatolian High Schools and the questionnaires were applied to the students of the Accounting and Finance field in Vocational and Technical Anatolian High Schools in the provinces and districts of Çorum. The prepared questionnaires were applied to the students studying in Accounting and Finance department in Vocational and Technical Anatolian High Schools in Corum province and districts in 2016-2017 academic year. The data from the 160 validated surveys were analyzed and interpreted by the SPSS program.