Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDinç, Sema
dc.date.accessioned2019-11-15T07:15:16Z
dc.date.available2019-11-15T07:15:16Z
dc.date.issued2018en_US
dc.identifier.citationDinç, S. (2018). İlahiyat fakültesi öğrencilerinin Türk din mûsikîsi alanında derse giren kadın öğretim elemanları hakkındaki tutumları (Hitit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi örneği). Hitit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 17(34), 505-538.en_US
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.14395/hititilahiyat.480047
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11491/5332
dc.description4-5 Mayıs 2018 tarihinde Karabük Üniversitesi’nde düzenlenmiş olan II. Türk Din Mûsikîsi Anabilim Dalı Koordinasyon toplantısında sözlü bildiri olarak sunulan metnin genişletilmiş hâlidir.en_US
dc.description.abstractÇalışmamızda, İlahiyat Fakülteleri’nde Türk Din Mûsikîsi alanında derse giren kadın öğretim elemanlarının öğrencilerin nezdinde dersin seçilmesi cihetindeki rolü başta olmak üzere, bu dersin kadın ve ya erkek öğretim elemanı tarafından veriliyor olması ile ilgili görüşleri, kadın öğretim elemanının İlahiyat Fakültesi mezunu olup olmamasının Dînî Mûsikî dersinin seçilmesindeki etkisi gibi birtakım konu başlıkları ele alınacaktır. Bu alanda çalışan kadın öğretim elemanı sayısının ülkemizdeki tüm İlahiyat ve İslâmî İlimler Fakülteleri’nde 10’u bulmaması ve bu öğretim elemanlarından yalnızca 3’ünün derse girebilecek unvana sahip olması, bu çalışmayı yapmamızda önemli bir etken olmuştur. Bu araştırmada, Türk Din Mûsikî Anabilim Dalı’nda bir kadın ve bir erkek öğretim elemanının bulunduğu Hitit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi’ndeki belli sayıda öğrenci üzerinde bir anket çalışması yapılmış ve bunun sonuçları çalışmamızın konu başlıkları bağlamında değerlendirilmiştir.en_US
dc.description.abstractIn this paper, whether the Religious Music courses given by female academicians has an effect on course selection of students, opinions of students on classes thought by female and/or male academicians, and possible influence of whether Religious Music academicians are graduates of a Faculty of Theology or not on the course selection of students are going to be analysed. The main factor that encouraged us to conduct this study is the fact that the number of female academicians working in this field at Theology and Islamic Sciences Faculties are five, and only three of them have the responsibility of teaching classes. In this paper, a questionnaire will be performed with some students of Hitit University that employ one female and one male academician in the Turkish Religious Music Department and responses to the questionnaire will be analysed.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherHitit Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.14395/hititilahiyat.480047en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTürk Din Mûsikîsien_US
dc.subjectİlahiyat Fakültesien_US
dc.subjectKadın Öğretim Elemanlarıen_US
dc.subjectDînî Mûsikî Eğitmenliğien_US
dc.subjectNitel Anket Çalışmasıen_US
dc.subjectTurkish Religious Musicen_US
dc.subjectFaculty of Theologyen_US
dc.subjectFemale Academiciansen_US
dc.subjectTeaching of Religious Musicen_US
dc.subjectQualitative Survey Researchen_US
dc.titleİlahiyat fakültesi öğrencilerinin Türk din mûsikîsi alanında derse giren kadın öğretim elemanları hakkındaki tutumları (Hitit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi örneği)en_US
dc.title.alternativeThe attitudes of theology faculty students on the female academic staff lecturing on Turkish religious musicen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalHitit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisien_US
dc.departmentHitit Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, İslam Tarihi ve Sanatları Bölümüen_US
dc.authorid0000-0003-4945-644Xen_US
dc.identifier.volume17en_US
dc.identifier.issue34en_US
dc.identifier.startpage505en_US
dc.identifier.endpage538en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster