Bölüm "Hitit Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, Felsefe ve Din Bilimleri Bölümü" Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu için listeleme
Toplam kayıt 8, listelenen: 1-8
-
Alevilik-Bektaşilikte dâr
(Gazi Üniversitesi Türk Kültürü ve Hacı Bektaş Veli Araştırma Merkezi, 2018)İslâmiyetʼin tasavvufi bir yorumu olan Alevilik-Bektaşilik inancında bir çok erkân mevcuttur. Ancak Alevilik-Bektaşiliğin en temel ibadetini ise hiç şüphesiz ki “cemlerˮ oluşturur. “Cemlerˮ; birçok anlamda talipleri gönül ... -
Alevî/Kızılbaşlık’ta ocak kültü
(Gazi Üniversitesi Türk Kültürü ve Hacı Bektaş Veli Araştırma Merkezi, 2017)Türk kültürünün önemli inanışlarından sayılan "ocağın kutsallığı" anlayışı, tarihsel miras olarak günümüze kadar yaşatılmıştır. "Ocak" var olmanın ve hayatın temsilcisi durumundadır. Türk tarihinde birçok anlamları beraberinde ... -
Deleuzian conceptualizaion of "Agency": Muslim women questions
(Cumhuriyet University, 2019)Abstract: There are many studies about whether Muslim women are oppressed or emancipated by Islamic traditions. Some claim that Islamic traditions, such as the headscarf, oppress women while others want to prove that these ... -
Family and school influences on youths' behavioral and academic outcomes: Cross-level lnteractions between parental monitoring and character development curriculum
(Routledge, 2017)The authors examined the joint (interactive) roles of the Second Step curriculum (a validated social-emotional learning and bullying prevention program; Committee for Children, Seattle, WA) and parenting practices on ... -
Niyâzî-İ Mısrî’nin tasavvuf ve ehl-i beyt anlayışı
(Gazi Üniversitesi Türk Kültürü ve Hacı Bektaş Veli Araştırma Merkezi, 2015)Türk tasavvuf şiirinin Yunus Emre’den sonra en büyük temsilcilerinden biri olarak kabul edilen Niyâzî-i Mısrî, 1618’de Malatya’nın Soğanlı Köyü’nde doğmuş ve 1694 yılında Limni Adası’nda Hakk’a yürümüştür. Niyâzî-i Mısrî ... -
Socio-demographic differences in parental monitoring of children in late childhood and adolescents’ screen-based media use
(Routledge, 2016)According to a social cognitive theory, children may learn to function through processes of modeling and observational learning, with parents and the media being the significant sources of socialization and learning in the ... -
A stimulating experience: I-SWEEEP participants’ perceptions on the benefits of science olympiad and gender differences in competition category
(SAGE Publications Inc., 2015)The purpose of this study was to examine the views of international Science Olympiad participants on the benefits of the competition and the factors that affected their career aspirations. We also investigated how students’ ... -
Teachers’ first-year experience with chromebook laptops and their attitudes towards technology integration
(Springer Netherlands, 2016)Because mobile technology has become so obvious in a child’s life, use of it for teaching and learning has become a necessity. This study investigates use of Chromebook laptops in 6–12 grade classrooms in relation to ...