Türkiye’de Dijital Ürünlerin Benimsenme Düzeyleri: C Kuşağı Tüketicilerine Dair Bir Saha Araştırması
Abstract
Bu çalışmanın amacı internet kullanımının giderek yaygınlaşmasıyla birlikte içerik üretme-tüketme açısından dijitalleşme sürecinin en önemli aktörü olan C kuşağının demografik özelliklerini belirlemek, benimseyen kategorileri ve dijital ürünlerin algılanan özelliklerine bağlı olarak dijital ürünleri benimseme düzeyi farklılıklarının tespit edilmesidir. Bu çerçevede İstanbul ilinde 15-29 yaş aralığında 464 kişi ile yüz yüze anket çalışması yapılmıştır. Geliştirilen modele göre oluşturulan hipotezlerin test edildiği ANOVA, MANOVA ve çoklu regresyon analizi sonuçlarına göre dijital ürünlerin algılanan göreceli üstünlük, uyumluluk, denenebilirlik ve gözlenebilirlik özellikleri benimseme düzeyinde pozitif etkiye sahiptir. Yenilikçiler ile erken benimseyenler kategorisinde yer alan C kuşağı üyelerinin dijital ürünleri benimseme düzeyi daha yüksektir. C kuşağı genel olarak yenilikçi bir profil çizmektedir. The purpose of this study is to determine demographic characteristics of Generation C and the adoption level differences of digital products based on the adopter categories and perceived characteristics of digital products. In this case, face-to-face surveys were conducted with 464 people aged 15-29 in Istanbul. To the ANOVA, MANOVA and multiple regression analysis results, the perceived relative advantage, compatibility, observability and triability of digital products have a positive effect on the adoption. The category of innovators and early adopters of Gen C are more likely to adopt digital products.
Volume
54Issue
2URI
https://doi.org10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.19.06.1148https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpRMU1URTJOZz09
https://hdl.handle.net/11491/7961