Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Demirkaya, Hakan" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    Sosyal medyada yer alan dini içeriklerin ortaöğretim düzeyi öğrencilerine etkileri
    (Hitit Üniversitesi, 2024) Demirkaya, Hakan; Koç, Ahmet
    Dijitalleşmenin dijital yaşantılara do?nu?ştu?g?u? gu?nu?mu?zde, sosyal medyada bu do?nu?şu?mu?n en hızlı şeklinde karşılık buldug?unu go?rmekteyiz. Kitle iletişim araçlarının dikkat çekici ifade şekilleri, go?rsel ve işitsel yo?nu? bir arada etkin bir şekilde kullanılmasıyla, karşılıklı etkileşimde bu?yu?k ilerlemeler kaydedilmiştir. Bu etkileşimin sınırlarını çizmek deg?işen ve gelişen dijitalleşmede o?ngo?ru?lemez bir hal almıştır. Gençler dinamik yapıları ve hızlı uyum sag?lama yetenekleri sayesinde deg?işimlerden hızla etkilenirler. OÖzellikle, teknoloji kullanımı açısından nu?fusun dig?er unsurlarına oranla çok daha yetenekli ve isteklidirler. Tu?m bu etkenlerden dolayı çalışmamızın konusu gençler, dijitalleşme ve sosyal medya u?zerine olmaktadır. Çorum ilinin Osmancık ilçesinde o?g?renim go?ren ortao?g?retim du?zeyindeki o?g?renciler kapsamında, karma araştırma yo?ntemi kullanılarak eşzamanlı bir çalışma yu?ru?tu?lmu?ştu?r. Araştırmaya katılan o?g?rencilerin dijital alana girişlerindeki cinsiyet ve yaş fakto?rleri dikkate alınarak, gu?nlu?k internet kullanımı ve sosyal medyada geçirdikleri zamanın istatistiksel verileri ele alınmıştır. Katılımcıların sosyal medyadaki dini içeriklere yo?nelik bakış açıları, beklentileri ve etkileşimleri deg?erlendirilmiştir. Dijital yaşantıların, gençlerin gu?nlu?k maddi yaşantıları yanında manevi yaşantılarına da etki edeceg?i kaçınılmaz bir gerçektir. Bu anlamda araştırmanın bir yo?nu? de gençlerin sosyal medya etkileşiminde dini içerig?e ulaşmadaki amaçları, dini içerig?e nasıl ulaştıkları, dini içerik u?retici hesapların takip ve abone durumları da dikkat çekmektedir. Çalışmanın dig?er bir yo?nu? de sosyal medyada karşılaşılan dini içerig?in duygu ve du?şu?ncelere etkisini incelemektir. Duygu ve du?şu?nceye yerleşen dini içerig?in katılımcılardaki davranış deg?işikliklerini de incelemek v çalışmanın amaçları arasındadır. Ayrıca çalışmanın dig?er bir hede??i, katılımcıların dini içerig?in dog?ruluk du?zeyine olan ilgileri, bilgi çatışması yaşama durumundaki tutumları ve dog?ruya ulaşmadaki çabalarını ele almaktır. Araştırma bulgularına go?re, katılımcıların bu?yu?k bir kısmı internet ve sosyal medyayı gu?nlu?k yaşamlarının o?nemli bir parçası olarak go?rmekte ve o?g?rencilerin %70,5'i gu?nde 4 saatten fazla bu platformları kullanmaktadır. Dini içerikleri takip edenler dog?ru bilgiye ulaşma ve dini bilgilerini pekiştirme amacı gu?tmektedir. Bu içeriklerin gu?venilir ve dog?ru olması gerektig?ini vurgulayan o?g?rencilerin %67,4'u? içeriklerin kendilerini du?şu?nmeye sevk ettig?ini belirtmiştir. Sosyal medya, dini inançları gu?çlendirmede ve ibadetleri teşvik etmede o?nemli bir rol oynamaktadır. Katılımcıların %71,4'u? sosyal medyadaki dini içeriklerin davranış ve ibadetlerinde motive edici oldug?unu du?şu?nmektedir. OÖg?renciler, sosyal medyada yanlış dini içeriklerle karşılaştıklarında dog?ru bilgiye ulaşma çabası içine girmekte ve genellikle aile bireylerine, o?g?retmenlere ve din go?revlilerine danışmaktadır. Gu?venilirlig?e temkinli yaklaşan o?g?renciler, bilgilerin dog?rulug?unu çeşitli kaynaklardan kontrol etmektedir. Kur'an-ı Kerim ve dini otoriteler en çok gu?venilen kaynaklar arasında yer almaktadır. Dini içerikler, sevgi ve gu?ven duygularını artırmakla birlikte, cehennem korkusu gibi temalar bazı o?g?rencilerde olumsuz duygusal tepkilere neden olmaktadır. Katılımcıların %66,8'i sosyal medyanın din o?g?retiminde etkili oldug?unu du?şu?nmektedir. OÖg?renciler, sosyal medyanın hayatlarında bu?yu?k yer kapladıg?ını ve bag?ımlılık yaptıg?ını ifade etmektedir. Sosyal medyada fazla zaman geçiren o?g?renciler, aile, arkadaş ve derslerine yeterli zaman ayıramamaktan şikayet eder. Bu bulgular, sosyal medyanın gençler arasında ne kadar yaygın oldug?unu ve dini içeriklerin gençlerin gu?nlu?k yaşantılarını nasıl şekillendirdig?ini go?stermektedir. Bu bulgular, sosyal medyanın dini bilgi ve o?g?retimdeki rolu?nu? ve etkisini ortaya koyarak, eg?itimciler, dini otoriteler ve politika yapıcılar için kritik bilgiler sunmaktadır. Araştırma, sosyal medyanın, gençlerin dini bilgiye erişiminde ve dini eg?itimlerinde ne kadar o?nemli bir araç oldug?unu vurgulamaktadır. Bu durum, dijital çag?da dini eg?itim ve rehberlig?in yeniden şekillendirilmesi gerektig?ine işaret etmektedir.

| Hitit Üniversitesi | Kütüphane | Açık Bilim Politikası | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Çorum, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim